1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
Závod ČANY – LANEX Offhore Cup 2016 byl úspěšně odstartován v pondělí 19. Září v 9:45.

Co vše tomu předcházelo?

Celkem se k závodu přihlásilo 11 lodí, celkem 66 závodníků, včetně kapitánů.
Závodníci se během neděle spluli do výchozí mariny v Kuhlunsbornu. Všechny lodě prošly úspěšně technickou prohlídkou, do lodí byly namontovány sledovače polohy a všechny posádky se následně zaregistrovaly k závodu. Mnozí ještě ten den vypluli vyladit formu. V 19:00 byla schůzka kapitánů s hlavním rozhodčím Petrem Sládečkem, kde byly upřesněny detaily průběhu závodu: start, oblasti na trati do kterých je zakázáno vplouvat (požadavek Schifffahrtspolizeiliche, nesmí se vplouvat do pásem „rozdělené obchodní plavby“ a taktéž do ptačí rezervace na mysu Darser a dalších), minout Bornholm a obeplout otočný bod Chritiansoe pravobokem, s tím, že minutí místního majáku náměrem 180 stupňů je pomocnou cílovou čarou a pak zpět k cílové čáře, která je opět poblíž mariny Kuhlungborn.
Trasa je stále stejná jako v minulých třech ročnících, mimo umístění v pořadí se totiž soutěží o Modrou stuhu, tedy nejrychlejší proplutí trasy, které drží z loňského ročníku Robert Kolín a tak uvidíme, zdali se někomu nepodaří Roberta „přeplout“. Taktéž se na startu sešly 4 Dehlery 38 a tak byla vyhlášena ještě samostatná kategorie Dehler 38. Původně mělo být Dehleru pět, ale posádka kapitána Mirka Markanta Dehlera nedostala, bohužel ho někdo předchozí týden poškodil a dostali jinou loď.

Pak jsme se všichni sešli v místní restauraci na nábřeží u mariny, Hafentaverne/Steak House, k oficiálnímu zahájení závodu.
Restauraci jsme zcela zaplnili, všech dohromady nás bylo k 80ti: všichni závodníci, realizační tým ČANY spolu se zástupci hlavního sponzora závodu Lanexem a taky posádky dvou českých lodí, které zrovna pluli kolem a připluli se podívat na start závod a podpořit závodníky. Taktéž Standa a Eva Bílkovi z lodi Eternity, která se zrovna vrátila z plavby kolem Atlantiku (reportáže z plavby Eternity jsou k přečtení zde, na webu ČANY).
Proběhlo oficiální uvítání posádek, poděkování všem, kteří se závodem pomáhají a nakonec si snad všichni dali něco k večeři, nějaké pití a kolem desáté se šlo spát, aby byli všichni čerství k rannímu startu závodu.

Ráno jsme postavili startovní linii, vymezenou dvěma bójemi zhruba v ose sever jih, v ten moment foukal slabý východní vítr. Asi 15 minut před startem jsme startovní čáru mírně upravili, vítr zesílil a stočil se mírně k severu. Jako startovní loď jsme použili Standovu Eternity a závod byl napoprvé úspěšně odstartován a lodě se vydali na stoupačku směrem k Bornholmu.
Závod lze sledovat na stránkách www.kniha-jizd.eu/section/cany, zde lze i vidět i uplutou trasu lodí (je vhodné přečíst návod jak se systémem zobrazení zacházet).

Momentálně není vidět správná pozice Saši Nevědického. Loď samozřejmě odplula, ale jednotka zřejmě není pod napětím a tak ukazuje pozici z neděle, kdy byla namontována a i správně fungovala. Pokoušíme se se Sašou spojit, aby jednotku zkontroloval, aby i jeho bylo možno sledovat.

Tak to jsou zprávy z pondělí 14:30. Předpokládáme, že večer budou k dispozici další novinky.

Martin Blagoev Kuhlungsborn pondělí 14:40


Závodní lodě na molu, připlouvá další posádka:

01

Registrace lodí:

02

Schůzka s kapitány a navigátory:

06

07

04

05


Zbyl čas i na trochu legrace:

08

Oficiální zahájení závodu:

09

10

11

12

13

14

Start závodu:

15

16

17