1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Standa Bílek - Z Falmouth na Gran Canaria

Pondeli 12. 6. 2017

Vstavam v 08.00 a zvolna se chystam na vypluti. Marinu jsem platil uz vcera a take jsem stacil dotankovat naftu (cervenou, doufam ze se nikdo nebude starat).

Vyplul jsem v 09.30, hned pred marinou zapnulautopilota a chtel jsem zacit tahat plachty. Jenze pilot zacal pipat a nekormidloval. To by byl dost problem a tak pluji na nedaleke kotviste, spoustim kotvu a hledam kde se co pokazilo. Nasel jsem problem rychle a rychle jsem ho take odstranil. Kdyz jsem zontroloval pred plavbou naplne, tak jsem pri kontrole oleje v prevodovce pootocil kohoutem zavirajicim hydraulicke hadice (pouziva se pri opravach hydrauliky aby nevytekla napln z nadrze na hydraulicky olej) a tak olej nemohl cirkulovat a cerpadlo tlacilo do uzavreneho systemu. Tak ze otocit kohout o 90°a muze se plout.

V 10.00 mam za zady Falmouth, vytazene plne pradlo a rychlosti okolo 4 kn se sunu smer Biskay. Vitr ale behem dne slabne a tak odpoledne uz musim
pomahat motorem. Mam nastaveny kurz na na point na kr aji TSS Uschant (Quessant), potom se stocim na Finistere. Nic vzlastniho se cestou nedeje
(diky Bohu), vitr meni casto smer a silu a tak se dost nataham plachet. Nikdy to ale neni uplne proti a tak postupuji celkem stabilne kupredu,
s denim prumerem okolo 120 mil, ale casto s podporou motoru.

Streda 14.6.

Podle posledni predpovedi mne v patek ceka silnejsi vitr a to bych mel byt nekde okolo Finistere. Uz jsem tam parkrat plul a prijemne to tam moc nebylo a tak premyslim jestli radeji nezahnout do La Coruna a pockat az se to prezene. Pocitam kdy se tam asi tak dostanu, vychazi mi to ze za deniho svetla a tak nakonec pokracuji dal v puvodnim kurzu, uvidim co bude.

Přihlásit se k přečtení článku