fbpx
Vytisknout
O konkrétních požadavcích na změnu znění stávajícího zákona a jak to dopadlo příště...

Genius loci bývalého Velkého domu na nábřeží Ludvíka Svobody.

Zdálo se že s pozměněným složením odboru plavby MD ĆR dojde i k pochopení našich požadavků jako zástupců českých jachtařů, když organizace ANY zastupující druhou stranu se po splněném úkolu téměř rozpadla. Jejich úkol zněl: jako druhá společenská organizace věnující se jachtingu podpořit Metodický list a následný zákon. Že v této organizaci pracují převážně lidé, kteří se jachtingem živí a kterým tento zákon plně vyhovoval je dnes všeobecně známá skutečnost.

Na jedné z prvních přednášek Rudolf Krautschneider vyprávěl tragikomický příběh (pro někoho možná optimistický) o osamělém grónském rybáři, který nahradí ženu nemaje možnost získat živoucí, ženou dřevěnou, vytesanou z připlaveného kmenu. Když si pročítám staronový zákon o námořní plavbě předkládaný do parlamentu, občas si na tuto příhodu vzpomenu. Silně připomíná české námořní úředníky, kterým byly velké lodě velkoryse rozdány po světě a tak si vytvořili náhradu malými loďkami.

A jede se dál .... Rozdávají se licence, razítka, zkouší se, kontroluje a vyhrožuje se ... v zákoně předloženém do parlamentu přibyla dokonce jedna novota v paragrafu 78 :

Pokuty

Úřad uloží pokutu až do výše 2 000 000 Kč právnické nebo fyzické osobě , která by vydala listinu , která může být s ohledem na její vzhled a obsah zaměněna s průkazem způsobilosti !!!
Tu máš čerte kropáč, tak takto skončila slibně se vyvíjející spolupráce společenské organizace s mocným úřadem, který je schopen cyklistu při pádu z bicyklu pokutovat částkou 50 000 Kč, nebo ponechá vodním skútrům prostor pro plavbu až když potoky zamrznou.

Končí tedy už humorné nástěnky na výstavách a v chorvatských marinách názorně ukazující, který průkaz je platný a který je ten jediný.
V zemích, které mají dost starostí s křižníky a kontejnery si bohužel obdobnou zábavu admiralita dovolit nemůže :uvedu úvod článku z Boat owner z října loňského roku : ...kdokoliv v Británii si může koupit loď a vyplout. Nepotřebujete licenci ani žádný druh tréninku a dokonce ani loď nemusí splňovat odpovídající standard. A přesto vedoucí instruktor RYA poukázal v článku (PBO 488), že britští jachtaři patří mezi nejvyspělejší na světě, vzhledem k svému úsilí zvládnout dobrovolně všechny složitosti své zábavy.

Pamětníci si jistě připomenou období, kdy komise námořního jachtingu ČSTV před 40 lety úspěšně vybavovaly své členy, kteří se z pocitu zodpovědnosti zúčastňovali výcviku, potřebnými znalostmi. V období projednávání stávajícího zákona o námořní plavbě , byla zásluhou vedení ČSJ vytvořena příznivá konstelace v parlamentu, která umožnila vložit do zákona samostatný oddíl o rekreačních jachtách, který umožňoval Námořnímu úřadu dirigovat námořní jachty jako by se jednalo o opravdovské lodě a ponechat mírnější podmínky pro rekreační jachty. Bohužel ani toto nedokázal úřad překousnout a navíc i někteří jachtaři, kterých si lze vážit, převzali pomlouvačnou rétoriku vypouštěnou z úřadu, že situace s kterou jachtaři nejsou spokojeni vznikla vměšováním se ČANY.

A kdož ví, třeba ten zákon bude vyhovovat jako ta dřevěná pana tomu rybáři.

V příloze uvádíme náš návrh zákona a odpověď na předložený zákon který nevzal v potaz ani jeden návrh ČANY a do parlamentu je předkládán v podstatě jak jej úředníci navrhli, protože nikoho z resortů to nezajímalo.
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu