- Podrobnosti
- Napsal Iva
Zájemci o starší lodě mají nyní žně. Ceny starších lodí jsou nyní velmi nízké. Může za to jak všudepřítomná ekonomická krize, tak i to, že se blíží start sezóny.
Pokud jste rozhodnutí si "oplavanou" loď pořídit, zbystřete. V německém Yachtu 6/2012 najdete tipy na co si dát při koupi starší lodi pozor. Jakých chyb se máte vyvarovat a najdete tu i přehled nejčastějších závad, které by mohly nezkušenému kupujícímu natropit spoustu nepříjemností.
Článek najdete na stranách 26 až 31
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal MB
Březnové číslo časopisu BO přineslo kromě jiného článek s testem ručních GPS přístrojů. Mnohem více než vlastní výsledek testu mě zaujala rozvaha o způsobu využití a úloze těchto levnějších přístrojů na palubách rekreačních jachet.
Nejčastěji jsou užívány jako záložní systém hlavního zabudovaného systému, na menších lodích se však mohou stát i jediným používaným systémem pro získání elektronické pozice. Jejich hlavním omezením bývá krátká provozní doba při chodu z baterií, malý displej a obtížnější zadávání bodů dráhy tzv. waypointů. Poslední lze sice obejít...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal muf
Taky se vám zdá, že posezení v lodi by si zasloužilo proměnu? Máte dvě možnosti: Můžete si koupit celé nové matrace anebo si sezení přečalounit sami.
Pokud jste zruční, a to jako jachtaři, zvyklí si spoustu věcí opravit sami, jste, tak pro vás nebude těžké si matrace přečalounit sami. Podrobný návod včetně bohatých ilustrací, jak na to najdete v německém Yachtu č. 2/2012, který bude k dispozici v knihovně ČANY.
Pro členy ČANY bude pak tento návod přeložený v uzavřené sekci.
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Ahoj lidi,
dlouho jsem řešil problém s ovládáním lodi při malé posádce nebo úplně sám. Na lodi délky 8,6 m s dlouhým kýlem, hmotnosti cca 5t (je to ocelovka) ovládané pomocí kormidelní páky mám sice elektronického autopilota Raymarine, ale ten nezvládá reagovat na změny směru větru a také spotřeba elektrické energie není zrovna zanedbatelná. Ceny komerčně prodávaných větrných kormidel jsou mimo mé chápání, nerozumím tomu proč jsou tak drahá a pro malou loď je to nesmyslná investice. Od kamaráda Kamila jsem získal plánek, podle kterého jsem vyrobil a...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal BÍLEK Stanislav
Testy přístrojů AIS
Ve vydání PBO (Practical Boat Owner) ze září 2011 je zveřejněn test přístrojů AIS. Zařízení AIS používá v současné době stále více jachtařů pro zvýšení bezpečnosti plavby.
Základní rozdělení těchto přístrojů je na aktivní a pasivní. Co to znamená? Pasivní pouze přijímá signály plavidel ve svém okolí, aktivní přijímá a také vysílá informaci o plavidle na kterém je umístěn. Důležité je, aby v případě aktivního přístroje byl přístroj zaregistrován a přiřazen k danému plavidlu. (Je jasné, že registrovaný přístroj je nepřenosný!) Signálem...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal MB
Standardu NMEA 0183 je definitivně odzvoněno. Norma ustavená v roce 1957 s přenosovou rychlostí 4,8 kbit/s a nepružným řízením sběrnice už skutečně nemůže odpovídat současným nárokům na komunikaci mezi novými přístroji jako jsou GPS plotery, radary, AIS apod. Nově připravovaná norma NMEA 2000 již prošla zkušebními testy a začíná se objevovat v nejnovějších přístrojích.
Nová norma je založena na moderní datové sběrnici standardu CAN, která je rozšířená zejména v automobilovém průmyslu. Představuje multi masterovou dvouvodičovou sběrnici na které proudí mezi...
Přidat komentář (0 Komentářů)