První cílovou čarou proplul Jirka Altman se svojí posádkou.
Vítězí potřetí v řadě a pokaždé na jiné lodi. Je zřejmé, že dobrá loď je důležitá, ale umět je mnohem důležitější a také to chce trochu štěstíčka a umět si poradit. Vyprávějí, že během plavby, za stabilního přiměřeně silného větru jim po několika hodinách plavby se se spinakrem, spinakr nepochopitelně praská. Nebyl v nejlepší kondici. Utrhla se celá horní část, „hlava“. Přišít hlavu zpět nejde a tak přišel na řadu um a improvizace, nějaké šití, uzel, lepicí páska a „nový“ spinakr, sice o pár čtverečních metrů opět táhne loď směrem k cíli. Posádka připlouvá v pohodě, nevypadají ani unaveně. Upluli celkem 413,66nm za 73:37:15 hodin. Krásný výkon.
V závěsu cca půl hodiny připlouvá posádka Roberta Kubaczky. Taktéž připlouvají v pohodě. Žádné problémy je cestou nepotkali, nemuseli nic zásadního řešit. Robert Kubaczka plul ČANY LANEX Offshore Cup poprvé a tak by se dalo říct, že byl v určité nevýhodě oproti ostatním, kteří věděli, co a jak bude. Jejich druhé místo je z tohoto hlediska velký úspěch a to v podstatě celý závod dýchali na záda první posádce Jirky Altmana. Cestou upluli 424,83nm za 74:05:48 hodin.
Jako třetí připlouvá posádka Saši Nedvědického. Taktéž je nepotkaly žádné technické problémy, jen na začátku jim chvíli nefungoval sledovač, ale to je nepodstatná drobnost. Připlouvají ale značně unaveni. Pluli jen ve čtyřech, neboť jim někteří na poslední chvíli odřekli. Na lodi byl nefunkční autopilot a tak neměli ani chvilku se odechnout, za kormidlem musel stále někdo být. V tomto složení posádky, by jim asi přece jenom mohl autopilot trochu pomoci, i když na zkušenou ruku kormidelníka samozřejmě autopilot nemá. Museli si opravdu hrábnou na dno svých fyzických sil. Únava se projevuje při zaplouvaní k molu, silný boční vítr tomu nepřeje, ale napodruhé jsou bezpečné vyvázání. Upluli 435.2nm za 76:49:20 hodin.
Posádka Mirka Markanta stále ještě pluje. Dle našich výpočtu by měli doplout někdy kolem 19té hodiny. Posléze se dozvídáme, že měli k dispozici jen genakr a nebyl k dispozici ani peň. Plavbou z Bornholmu k Utklippanu na čistý zadní vítr tedy začali ztrácet a ztráta narůstala i plavbou z Utklippanu do Kuhlungsbornu, ztratili kontakt s přední trojicí vítr „vzadu“ byl více a více a více nepříznivý. Upluli 478,24nm, do Kuhlungsbornu připlouvají po 82:58 hodinách, ale část trasy od Varneminde do Kuhlunsbornu doplouvají na motor, dostali se za časový limit konce závodu.
Původně měl být závěrečný večírek, oficiální ukončení závodu v 19:00 v Steak House, tam kde se závod oficiálně i začal. Ale na pátek je velmi nepříznivá předpověď, má foukat 8 Bft. A tak prvním třem, kteří dopluli, navrhujeme, že večírek uspořádáme odpoledne ve tři hodiny , tak aby ještě ve čtvrtek večer mohli doplout do domovských marin. Mirek Markant dopluje k večeru, a tak je domluveno, že mu uspořádáme oficiální ukončení závodu soukromě na molu a i on se hned vydá do domovské mariny.
Ukončení závodu proběhlo ve veselé náladě. Předali jsme putovní cenu „Křišťálový globus ČANY“ Jirkovi Altmanovi, všichni dostali medaile, diplomy, sekty, trička, ….. Byli přítomni i zástupci hlavního partnera závodu firmy Lanex a.s, Matěj Paschek a Jana Vehovská, ti taktéž předali závodníkům dárky od Lanexu.
Všichni si dávají jídlo, pivo, víno, pořádné jídlo po delší plavbě přichází všem vhod. Diskutuje se, vypráví se zážitky z plavby. Ale poměrně brzo se závodníci odebírají do svých lodí a vyplouvají do domovských marin.
Minulé roky, když bylo zakončení závodu večer, vždy jsme vydrželi v restauraci až do zavírací doby a ještě dlouho do noci jsme oslavovali a mluvili v lodích, spát se šlo často až k ránu. Škoda, že tomu tak nebylo i letos, závěr závodu jsme si neužili, ale ten vítr, co přišel v pátek, ten nás rozehnal. V pátek ráno posílal Mirek Markant fotku z windmetru, 45kn, a to měl vítr stále zesilovat. Plout proti tomu by sice šlo, ale to už by nebyla žádná radost.
Regata ČANY LANEX Offshore Cup 2018 se stává minulostí.
Děkujeme všem účastníkům závodu, že měli odvahu vyplout na podzimní Balt.
Děkujeme všem, kteří pomohli:
ČANY: Organizace závodu – Ředitel závodu Martin Blagoev, Hlavní rozhodčí Petr Sládeček, vše související Olina Mullerová, zapůjčení techniky - Vratislav Čihák, další - Mirek Markant
Startovací loď: Stanislav Bílek
Diplomy: Sylva Mrázová
Zapůjčení sledovačů a související software: Ota Webr, firma Milk computers.
Hlavnímu partneru závodu LANEX a.s. - Matěj Paschek a Jana Vehovská, Petr Dvorský.
Marině Kuhlunsborn za poskytnutí zázemí.
Vítězná posádka Jirky Altmana proplouvá cílovou linií
1. vplouvá do mariny, radost z prvního místa
2. posádky Roberta Kubaczky proplouvá cílem
Robert Kubaczka také spokojeně mává
Radost z prvního místa
Posádky na prvním a druhém místě se vzájemné gratulují
3. posádka Saši Nedvědického v cíli
A k molu
Zástupci hlavního partnera závodu - Lanex
(vlevo Matěj Paschek, vpravo Jana Vehovská)
Závěrečné vyhlášení závodu
3. posádka Saši Nedvědického
2. posádka Roberta Kubaczky
Vítězná posádka Jirky Altmana
Křišťálový globus ČANY pro vítěznou posádku
Jirka Altman s Kříšťálovým globusem ČANY, letos potřetí v řadě.
Kapitáni prvních tří lodí
zleva: Robert Kubaczka, Jiří Altman, Saša Nedvědický
Posádka Mirka Markanta připlouvá za soumraku
a slaví doplutí do mariny Kuhlungsborn
Comments powered by CComment