Celý rok jsme v ČANY připravovali 8. ročník ČANY LANEX Offshore Cup, český námořní závod, který se pluje tradičně na Baltu. V souvislosti s přítomností virusu nikdo do poslední chvíle nebyl schopen odhadnout, zdali bude možno akci uskutečnit. K závodu se přihlásilo celkem 8 posádek.
Tradiční odměnou za vítěztví v závodě je především uznání ostatních závodících posádek, ale i ceny jako, putovní pohár mistrů ČANY, Lambl´s Navy rum a také pro posádky umístěné na dalších pozicích dary od sponzorů
Vzhledem k tomu, že na jaře byla zrušena většina německých regat, vešli jsme v jednání i s německými jachtařskými kluby s nadějí, že se k nám některé německé posádky přidají a závodní pole bude bohatší, ale očekávání se nenaplnilo.
Těsně před odjezdem (ve středu večer) přichází z Německa nepříjemné nařízení, že všichni občané, kteří se pohybují v Praze, musí mít sebou negativní test na Coronavirus. A tak obvoláváme všechny kapitány, aby instruovali svoje posádky a zařídili potřebné
Další den, tedy ve čtvrtek přichází email od Pavliny Bernathové, že její posádka ze závodu odstupuje.
V sobotu ráno vyrazil realizační tým ve složení Martin Blagoev, Petr Sládeček, Olina Mulerová a Dana Sládečková obytným automobilem do Kuhlunsbornu, do mariny kde se závod startuje.
V minulých ročnících jsme vždy bydleli v apartmánu v budově mariny, ale letos to nebylo možné, a tak jsme věc vyřešili obytným automobilem. Je to v podstatě obdoba lodi, jen to má místo plachet kolečka, i se to cestou kymácí obdobně jako loď.
Po příjezdu do mariny zjišťujeme, že Standa Bílek se svou s/y Eternity je už taky tady, jeho loď bude použita jako loď startovací. Také už je přítomna loď kapitána Michala Jakeše.
Postupně během sobotního večera a neděle připlouvají další závodní lodě.
Připlouvá i Tomáš Sixta se svojí lodí, každý rok připluje nějaká další česká loď, aby zhlédla a podpořila chytající se závodníky.
Připlouvá také závodící loď kapitána Vojtěcha Stavného, ten má ale problémy s vytékající naftou i za plavby na plachty. Snaží se zjistit odkud nafta vytéká, ale nedaří se, nafta teče odněkud od nádrže. Plují tedy zpět, chartrovka přislíbila, že jim loď opraví.
Večer probíhá oficiální zahájení závodu, v jediné restauraci přicházející v úvahu a která zůstala funkční nás odmítají a tak zahájení probíhá pod širým nebem. Nakonec se zjišťuje, že to je fajn, jen bez večeře. Následuji schůzka kapitánů a navigatorů v zasedací místnosti mariny.
Dnes, v pondělí ráno v 8:00 byl závod úspěšně odstartován.
Startovní pole se bohužel redukovalo na pouhých 6 závodních lodí, protože i Vojtěch Stavný byl nucen odstoupit, jeho loď se nepodařilo opravit dostatečně rychle, tak aby byl schopen do závodu nastoupit.
Fouká slabý zadoboční vítr a tak všechny posádky vytahují spinakry / genakry a odplouvají směrem k vzdálenému vzdálenému Bornholmu.
Zahájení závodu
Zájem o putovní pohár
Porada kapitánů
Závodní komise
Startovní procedura
Lodě za startovní linii
s větrem v zádech odplouvají
A jsou skoro na obzoru