Zprávy od Milana Koláčka z regaty osamělých mořeplavců Transat 6,50.
16.5.2011
Ve 300 mil dlouhé sólové regatě Pornichet Select vybojoval Milan Koláček na své jachtě Gaben – Follow Me vynikající 4.místo mezi 74 startujícími závodníky. Dojel sice celkově pátý, ale pozdější diskvalifikace jednoho ze soupeřů jej posunula o jednu příčku výše. Milan tak potvrdil své místo mezi elitou ve třídě Classe Mini. Na své lodi nyní vyměnil kýl za zcela nový vyrobený z monolitického karbonu. Připravuje se na další závod Trophée Marie Agnes Perone, který startuje 9.6.2011 z francouzského Douarnenez.
V prvním závodu Classe Mini letošní sezóny na Atlantiku, který odstartoval v sobotu před Lorientem v Bretani, obsadil Milan Koláček s holandským jachtařem Lucasem Schoderem v posádce na své svém závodním speciálu Gaben – Follow Me vynikající 6. místo ze 70 startujících jachet. Milan obhajoval vítězství z minulého ročníku závodu, avšak konkurence byla letos vysoká. Šlo o nejlépe obsazený ročník v historii závodu. Sešli se tu vynikající jachtaři ze třídy Figaro, vítěz Transatu 6,50, nebo jachtaři ze zkušenostmi z Vendée Globe či Volvo Ocean Race. Tři jachty skončily závod předčasně, když ztroskotaly na útesech. Sezóna, která vyvrcholí závodem Transat 6,50, bude zřejmě pro Milana mimořádně náročná.
19.4.2011:
Obhajoba prvenství
Generálním partnerem Milana Koláčka, sólového jachtaře, který se připravuje na regatu Atlantik Transat 6,5, se stala firma Gaben sro. Firma zabývající se identifikačními systémy a logistickými podniky, se rozhodla spojit svoji reklamní kampaň s atraktivním sportem a úspěšným jachtařem. Milan tak získal podporu až do konce letošní sezóny. Díky spolupráci se silným finančním partnerem bude jeho situace srovnatelná se špičkovými týmy ve třídě Mini. Spolehlivé finanční zabezpečení mu umožnilo účast na tréninkových kempech vedených nejlepšími profesionálními trenéry, optimalizaci vybavení závodního speciálu a v neposlední řadě také možnost maximální koncentrace jen na sportovní výkony.
V současné době se pracuje na změně designu a výbavy Milanovy závodní jachty nově pojmenované Gaben - Follow Me. Stěžeň bude vyměněn za aerodynamicky výhodnější, bude se měnit list kýlu jachty za karbonový a elektrická instalace se přizpůsobuje nejmodernějším Li-Ion akumulátorům. Všechny úpravy lodi směřují k zvýšení výkonu a spolehlivosti lodě a snížení její hmotnosti.
Minulý víkend Milan zakončil na své jachtě náročnou přípravu na letošní sezónu. Vrcholem tréninku byl 200 mil dlouhý tréninkový offshore závod. Na palubě byly stále zapojeny záznamové jednotky, díky kterým jsou závodníci schopni si vytvořit polární diagramy svých lodí a najít ideální sestavy plachet. Tyto informace jsou důležité při závodech, kdy je jachtař unaven a těžko se rozhoduje, jakou kombinaci plachet zvolí.
Nyní se Milan přesouvá z La Baule do Lorientu, kde bude dnes loď vytažena na břeh a na trup bude instalována grafika generálního partnera. Již v sobotu startuje první závod sezóny Demi Clé, do kterého nastoupí 70 jachet. S Milanem pojede tento dvouposádkový závod Holanďan Lucas Schroder, který se v minulosti účastnil závodu Transat 6,50 na Pogo 2. Závod Demi Clé je dlouhý 150 mil a Milan v něm obhajuje své loňské prvenství.
(Upraveno volně podle tiskových zpráv)
17.3.2010:
Už měsíc jsme zpět v La Rochelle, kde se nám podařilo zařídit vše nutné k fungování a přípravě.
Máme loď ve vodě a už dva týdny poctivě trénuji téměř každý den.
Loď se zdá být dobře připravená, během dvou týdnů bude i téměř kompletně vybavena veškerým záchranným vybavením a také jsou na cestě nejnovější střihy závodních plachet od All Purpose sails.
Začátkem března přijedou experti na elektroniku a dobíjení tak i po stránce elektro bude loď doladěná. Jinak se ještě připravuji na zkoušku stability, kterou musí loď projít než bude na 100pro „lodí mini“ i s certifikáty..
V polovině dubna mě čeká první závod Demi Clé z Lorientu do Pornichetu. Na ten navazuje další Pornichet select (jeden z celkem navigačně náročných závodů mezi ostrovy a mělčinami, kde se hodně zvedá moře).
Posílám krátký pokus o video ve 12 uzlech rychlosti... ještě to zrychlím, jen co získám maximální důvěru v loď a budu kompletně vybaven safety vybavením ...
Přeji hezký den, Milan Koláček
Comments powered by CComment