fbpx

Royal Norwegian Boating Federation (KNBF)

(z tiskové zprávy)
Všeobecné informace: KNBF měla v uplynulém pololetí příznivou bilanci v růstu členské základny. Máme nyní 30 500 členů z 200 yacht klubů a 5 500 s individuálním členstvím. Odhady hovoří o tom, že tento počet tvoří 10- 12% ze všech majitelů lodí v Norsku. Roční členský poplatek individuálních členů činí 350 NOK (tj. 45 euro). Ti, kteří jsou zároveň členy klubů, platí ročně 120 NOK tj. 15 euro).
Organizace KNBF: Existuje ústřední sekretariát v Oslo se čtyřmi stálými pracovníky. Země je rozdělena do šesti regionů s vlastními výkonnými výbory. Každý region je rozdělen do dvou až tří sekcí.
Bezpečnostní politika: Je bohužel známou věcí, že ročně zahyne na moři v průměru 25 lidí. Největším problémem je v období vánoc a konce roku, kdy je zaznamenáván největší počet těžkých a smrtelných úrazů. Dva jachtaři, které je možné označit za VIP, zahynuli během letní sezóny, což samozřejmě byla příležitost, které se chopila média. Pro zlepšení situace v současné době se KNBF zaměřuje na řádné a povinné vybavení otevřených člunů plavebními pomůckami a záchrannými prostředky. Dále usiluje o zvýšení počtu hodin hlídkujících policejních člunů na moři a v přístavech a žádá vládu o vytvoření Státní komise pro vyšetřování nehod, které by bylo povinné a nikoliv dobrovolné a namátkové jako je tomu dosud.
Výsledkem smrti dvou VIP a mediálního povyku kolem, byla vytvoření pracovní skupiny vedené the Director of the Norwegian Maritime Directorate , která začala pracovat prvního dubna. Předpokládá se, že důsledná kontrola povinných prostředků a zařízení sníží úmrtnost o 30 -50 %.
Alkohol: Jsou projednávána i nová legislativní protialkoholová opatření. Nelze však očekávat blízkou změnu, přestože alkohol zjišťovaný při závažných kolisích a úmrtích dosahuje u obětí a účastníků často více než 2,5 promile. Snížení (povoleného) limitu z 0,8 na 0,2 nesníží nehody, ale mělo by se to stát signálem pro bezalkoholovou plavbu.
Životní prostředí: Diskuse o znečišťování se vystupňovala před začátkem letní sezóny. Ministr životního prostředí prohlásil, že nastal čas vypořádat se s odpady na pobřeží. Srovnával i norské a finské předpisy. Podle něho finské tuto situaci už řeší. Zapomněl (nebo nevěděl), že pobaltské země nezvládají ani umělá hnojiva a v tomto uzavřeném bazénu je charakter vod téměř sladkovodní. Proto je obsah solí vykazován jako nízký. Ministr obvinil rekreační lodě ze znečišťování vody. KNBF prostřednictvím médií dokazovalo, že zejména starší pobřežní města mají špatně fungující čističky odpadních vod a proto v jejich pobřežních vodách je špatná kvalita vody. Zdá se, že to pomohlo.
Zimování lodí cizinců: Už na jarním shromáždění EBA byl tento problém řešen. Od té doby se KNBF snaží získat publicitou i veřejnost. EBA mimo to zaslala dopis se žádostí o změnu legislativy přímo premiérovi. Žádost o revizi byla vyslyšena, ale bohužel vyhláška o šestitýdenním pobytu stále platí. Avšak po podání jednoduché žádosti předložené lokálním celním úřadům, lze prodloužit pobyt o 12+12 měsíců. To je úspěch. Navíc nová vyhláška by měla vstoupit v platnost nejpozději do vánoc.
Červená nafta: Toto palivo je stále možno v Norsku koupit. Mimochodem, má zelenou barvu. Od politiků zaznívají hlasy, že během několika let bude zdaněná. Ceny nafty jsou velmi pohyblivé v závislosti na místě a času. Pokud na příklad nakoupíte 4 000 litrů, jste schopni vyjednat cenu okolo 1 eura. V létě v přeplněné marině za malé množství zaplatíte i 1,7 eura.
Nafta mimo sezónu: Samoobslužné pumpy mají čtecí zařízení na karty VISA a Mastercard podél celého pobřeží. V létě je to normální Marine Gasol a mimo sezónu Auto – diesel přizpůsobený nízkým teplotám (míchání kerosinu odstraní problémy se zanášením filtrů voskem).
Překlad V.Š.

Comments powered by CComment

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account