Organizace RNLI (Royal National Lifeboat Institution) vydala prohlášení týkající se automaticky plněných záchranných vest. Prohlášení přichází po dvou tragických úmrtí při plavbě v nafukovacím člunu.
První obětí je 71-letý muž, který zemřel po převržení jeho člunu u pobřeží v Thorpe Bay v Essexu. Oběť a další muž ve věku 70 let byli vytaženi z vody záchranáři z RNLI 17. prosince 2012.
Organizace RNLI (Royal National Lifeboat Institution) vydala prohlášení týkající se automaticky plněných záchranných vest. Prohlášení přichází po dvou tragických úmrtích při plavbě v nafukovacím člunu.
První obětí je 71-letý muž, který zemřel po převržení jeho člunu u pobřeží v Thorpe Bay v Essexu. Oběť a další muž ve věku 70 let byli vytaženi z vody záchranáři z RNLI 17. prosince 2012. Starší muž byl na místě prohlášen mrtvým a druhý byl převezen do nemocnice s podchlazením. Mluvčí záchranné služby pro oblast Temže uvedl, že zesnulý muž měl na sobě záchrannou vestu, ale ta se nenafoukla.
Při zcela jiné nehodě, 33-letý rybář zmizel ráno 23. prosince 2012, ze svého 2-metrového (7 ft) nafukovacího člunu, který se s ním převrátil v Poole Harbour. Andre Paul O'Neil, který byl ve člunu s dalšími dvěma muži, nebyl od té doby nalezen. Zbylí dva byli zachráněni a převezeni do nemocnice s vážným podchlazením.
Další nehoda, která naštěstí neměla tak tragické následky se stala 72-letému Rogerovi Ferrierovi, jehož samonafukovací záchranná vesta zachránila.
RNLI vydala doporučení, aby při všech činnostech, kdy může dojít k pádu do vody, byla nošena plně funkční a správně upevněná automaticky nafukovaná záchranná vesta.
Pád do studené vody – čímž se myslí voda o teplotě do 15° C - způsobí, že i trénovaná osoba může mít problémy se základními dovednostmi jako je plavání a nafouknutí záchranné vesty.
Použití nafukovacích člunů k přepravě z a do lodi je spojeno s rizikem, které by se nemělo podceňovat. Ve své podstatě jsou nafukovací čluny hodně malé a relativně nestabilní s velkou pravděpodobností k převržení, případně může na jejich palubě dojít k snadnému zakopnutí či uklouznutí s následným pádem do vody.
Zdroj: PBO březen 2013
Přehledně shrnuté informace k výběru vhodné vesty byly uveřejněny na portálu jachting.info.
V souvislosti s výše uvedenou zprávou byla v únorovém vydání PBO uveřejněna výzva k výměně záchranných vest ‚Crewsaver 290N'. Důvodem k této masivní výměně je závada ve stabilitě vesty. Vyměněny by měly být vesty vyrobené mezi červnem 2011 a říjnem 2012. U těchto vest je závada v popruzích, které se mohou uvolnit a vesta tak ztratí schopnost stabilně držet tělo nad hladinou.
Firma Crewsaver oznámila, že pro vyloučení závady na Vaší vestě, by jste ji měli poslat k prohlídce. Výrobní čísla potenciálně dotčených závadných vest:
- Plus N/H 1290-ADZPLUS
- Auto N/H 1290-ADZPLUS
- Manual N/H 1290-ADZMAN
- Plus Harness 1291-ADZPLUS
- Manual Harness 1291-ADZMAN.
Majitelé těchto vest by se měli vyvarovat jejich používání a nechat je otestovat jestli jsou nebo nejsou vadné v nejbližším Survitec Service Centre nebo Survitec Gosport.
Helpline na telefonu +440 2392 528621 nebo email
Zdroj: PBO únor 2013
Comments powered by CComment