Větrný autopilot
- Details
- Written by BLAGOEV Martin
Ahoj lidi,
dlouho jsem řešil problém s ovládáním lodi při malé posádce nebo úplně sám. Na lodi délky 8,6 m s dlouhým kýlem, hmotnosti cca 5t (je to ocelovka) ovládané pomocí kormidelní páky mám sice elektronického autopilota Raymarine, ale ten nezvládá reagovat na změny směru větru a také spotřeba elektrické energie není zrovna zanedbatelná. Ceny komerčně prodávaných větrných kormidel jsou mimo mé chápání, nerozumím tomu proč jsou tak drahá a pro malou loď je to nesmyslná investice. Od kamaráda Kamila jsem získal plánek, podle kterého jsem vyrobil a...
Write comment (0 Comments)
Je možné tomu věřit ?
- Details
- Written by BLAGOEV Martin
V technickém jachtařském měsíčníku Palstek (5-08 str.153) píše jeden jachtař z Ludwigshavenu, že pro odstranění zápachu po použití záchodu na lodi stačí zapálit jednu až tři zápalky. Údajně to spraví hořící síra obsažená v hlavičce zápalky. Užívá tento starý, ale zapomenutý trik, i když musí posádce vysvětlovat, že tam kouřit nebude.
Odpověď na otázku v nadpise: Zkuste to. R.H.
Write comment (0 Comments)
Nový standard NMEA 2000
- Details
- Written by MB
Standardu NMEA 0183 je definitivně odzvoněno. Norma ustavená v roce 1957 s přenosovou rychlostí 4,8 kbit/s a nepružným řízením sběrnice už skutečně nemůže odpovídat současným nárokům na komunikaci mezi novými přístroji jako jsou GPS plotery, radary, AIS apod. Nově připravovaná norma NMEA 2000 již prošla zkušebními testy a začíná se objevovat v nejnovějších přístrojích.
Nová norma je založena na moderní datové sběrnici standardu CAN, která je rozšířená zejména v automobilovém průmyslu. Představuje multi masterovou dvouvodičovou sběrnici na které proudí mezi...
Write comment (0 Comments)
Dock&Go a 360°Docking
- Details
- Written by MB
Dock&Go (od Beneteau)
360°Docking (od Jeanneau)
Co víte o těchto systémech, označovaných jako revoluční novinka v jachtingu?
Mají usnadnit vplouvání k molu a do přístavních boxů i ve složitých podmínkách přístavu a špatných povětrnostních. Mohou se ale také stát další hračkou, která bude tlumit získávání praxe a odpovědnosti vůdců plavidel. Zkušenost a praxe určitě by nikdy neměla chybět, protože technika má nedobrou vlastnost, že v nejméně vhodnou dobu selže.
Nebuďme pesimisty. Seznamte se s touto novinkou, kterou vyvinula Group Beneteau spolu s...
Write comment (0 Comments)
Na křídle
- Details
- Written by BLAGOEV Martin
Horká konstrukční novinka, hydrodynamická ploutev vysouvající se vodorovně napříč trupem, by měla teoreticky zvýšit stabilitu trupu, vyzvednout jej nad hladinu a tím zvýšit rychlost. Matthew Sheahan testoval, jak se tato novinka chová v praxi.
Sklápění, spouštění, načerpání, vypouštění, naklánění, vodní balast – zdá se, že všemožné způsoby zvyšování stability trupu již byly objeveny. Zjevně nikoliv. Nový konstrukční prvek přináší nový pohled do oblasti řešení jednoho ze základních problémů konstrukce jachet – stabilita a její zajištění.
Nová myšlenka...
Write comment (0 Comments)
Kajutovka Wee seal
- Details
- Written by BLAGOEV Martin
Krásná, klasická, klinkerová kajutovka Wee seal.
Wee Seal MK II
Designed by Iain Oughtred
LOA: 18 ft 6 in (5.64 m)
LWL: 15 ft 3 in (4.65 m)
Beam: 7 ft 3 in (2.21 m)
Draught: 1 ft 9 in (533 mm)
Weight: 1550 lbs (705 kg)
Displacement: 2210 lbs (1005 kg)
Sail...
Write comment (0 Comments)