- Details
- Written by Petr Hejduk
Plánujete plavbu a předpověď mluví o mlze? Nejlepší je vůbec nevyplouvat. Často je ovšem předpověď dobrá a mlha vás zastihne neočekávaně. Následující řádky vám řeknou, co máte v takovém případě dělat:
Zavolejte celou posádku na palubu, všichni ať si vezmou záchranné vesty a použijí harnessy. Nebezpečí ztráty člena posádky při MOB za mlhy je horší, než riziko, že někdo zůstane připoután v případě kolize za mlhy. Krom toho, velké plavidlo je slyšet už když se přibližuje, takže členové posádky se mohou odepnout.
Zpomalte plavbu, vyneste...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by BLAGOEV Martin
Satelitní telefony patří mezi drahá zařízení, ať již jde o pořizovací cenu nebo měsíční náklady na jejich provoz. Mohou být ale neocenitelné, pokud jde o případnou koordinaci se záchrannou službou, jak bylo například uvedeno v příběhu plachetnice Quokka na Biskaji.
V Anglii jsou čtyři společnosti, které nabízejí satelitní komunikaci a to: Iridium, Inmarsat, Globalstar a Thuraya. Všichni používají různé satelity, takže pokud si koupíte telefon u jedné, nemůžete mezi poskytovateli těchto služeb již měnit. Výměna SIM karty jednoduše nefunguje.
...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by MARKANT Miroslav
V posledních letech se na trhu s námořními aplikacemi pro tablety, ať již pro iPady nebo Androidy, doslova roztrhl pytel. PBO jich 14 vzala na moře ...
Tablety v současné době získaly velkou oblibu v mnoha ohledech našeho života a je proto nevyhnutelné, že je jachtaři začnou používat na svých plavbách. Výhody jsou zřejmé. Za cenu výrazně méně, než je cena nového mapového ploteru můžete použít váš tablet jako plnohodnotný mapový a navigační ploter.
Když hledáte námořní aplikace pro vaše zařízení, nedívejte se na cenu, protože mnohé z nich jsou ke...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by Petr Scheirich
27. listopadu 2011, střed jižní části severního Atlantiku. Briga La Grace se kolébá na vlnách v sílícím větru. Zvoní mi budík, je sedm hodin GMT, ještě úplná tma. Neochotně se hrabu z postele, jako každé ráno, ale vím, že musím. Nejen kvůli hydrostatickému tlaku v podbřišku, ale hlavně kvůli rannímu měření. Žaludek mám na vodě, a kafe co si vařím v kuchyňce, bez nějž bych už deváté ranní měření nezvládl, mu ještě přihoršuje. Ale zase zbystřuje smysly.
Ptám se hlídky u kormidla, jaká byla naše noční rychlost. Prý 5 až 6 uzlů. Potřebuji to...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by Rudolf Krautschneider
Rudolf Krautschneider
1. Zeměpisná šířka φ z kulminace Slunce
2. Astronomická poziční linie z výšky Slunce
3. Astronomická poziční linie z planet
Jedná se o pokus zpracování dané tématiky co nejjednodušší formou. Předpokládám, že po zvládnutí této praktické části snadněji v budoucnu pochopíte všechny principy astronavigace.
Úvod, který nemusíte číst.
Tisíce jachtařů v Československu se dostane dříve či později do situace, že budou muset podstoupit kalvárii zvládnutí astronavigace. Všechny učebnice a příručky jsou však doslova nacpány termíny pro...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by MB
Otřelé jachtaře zcela jistě není nutno přesvědčovat, že na moři je dobré aktivně předcházet konfliktním situacím s mnoha tunovými kolosy valícími se kolem a příliš se nespoléhat, že to udělají za vás.
Dřívější pasivní přístup jachtařů v užití radarového odražeče a pozičních světel je už dnes v mnoha oblastech s hustým námořním provozem a zejména při zhoršených podmínkách viditelnosti nedostačující. Na slabé echo odražeče se nelze spolehnout, stejně jako na často kulhající preciznost pozorovací služby na okolních lodích. Za převzetí odpovědnosti do...
Write comment (0 Comments)