- Details
- Written by HEJDUK Petr
Předchozí část najdete zde.
Torshavn a Klaksvík
V Torshavnu jsem strávil celý týden. Počasí mezi Faerskými ostrovy a Islandem metalo kozelce, tak mi nezbylo, než abych čekal. Jako obvykle jsem prováděl menší opravy, procházel se po městě a doplňoval zásoby.
Výprava za jachtařskými pomůckami měla poněkud expediční charakter. Jediná prodejna lihovin je totiž dosti daleko mimo centrum města. Naštěstí se tam dá dojet celkem rozumně městským autobusem. Obnáší to téměř čtvrt hodiny jízdy. Na druhou stranu potěší fakt, že MHD je v Torshavnu...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by BÍLEK Stanislav
Když jsem v prosinci 2021 doplul na Martinik, čekalo mne (jak jinak), řešení technických záležitostí a jako nejdůležitější bylo zprovoznit hloubkoměr. To se po nějaké době podařilo, stejně jako propojit plotr s VHF a staršími přístroji (autopilot + wind). Propojit NMEA 183 s NMEA 2000 tak aby to fungovalo, byl celkem problém a že jsem to pospojoval sám a funguje to považuji za osobní úspěch. Neradoval jsem se ale dlouho, na začátku ledna se zastavil generátor a bez toho nejede odsolovač. Pokusy řešit problém svépomocí selhaly a ke slovu se dostal místní...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Do Wicku
Ve čtvrtek 29. června jsem konečně vyplul na první etapu plavby na Island. Foukal krásný JZ až Z vítr zpočátku 2–3 Bft, později 3–4 Bft. Loď se nádherně rozeběhla – asi dvě hodiny rychlost neklesla pod šest uzlů.
Po týdnu stráveném údržbou lodi a čekáním na vhodné počasí to byla krásná odměna. Práce bylo dost – jako vždy: opravil jsem lišty držící víko bilge, vypláchl a naplnil nádrž na vodu, instaloval radarový odražeč, obě plachty (obzvlášť tohle se v jednom a za mírného větru dělá fááákt dobře), vydrhnul jsem celou palubu poznamenanou od ptáků...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Pokračování druhého dílu.
Do Kirkwallu
Další den jsem vstával dřív, protože mě čekala dost dlouhá etapa – 64 mil je na jednodenní etapu celkem dost. Předpověď tvrdila, že bude foukat VJV až JV 3–5 Bft, Neptun ovšem měl už zase jiné plány. Z počátku nefoukalo skoro vůbec, ale bylo krásně. Obloha pokrytá mraky ze 3/8, sluníčko hřálo. Dokonce i autopilot spolupracoval, zatím.
odplutí z Fair Isle
Po poledni jsem mohl vypnout motor a užívat si klidného plachtění. Vítr totiž zesílil. Zatím na 3–4 Bft, JV směr žabičkářům vyšel. Rozhodl jsem se pro...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by BÍLEK Stanislav
27.4. doplňuji na pumpě v Le Marin naftu a pitnou vodu. V samotném kotvišti je voda špinavá a nechtěl jsem tady pouštět odsolovač. Potom pluji do Petit Arlet, je tady hezké šnorchlování a taky se tu dají střílet větší ryby. Střelil jsem jednu barakudu a tím končím, je toho na tři dny a to tím krmím i psa.
3.5. přeplouvám do St. Pierre, doplňuji zeleninu a ovoce na místním trhu, částečně také manga z místního parku za katedrálou. Je jich na zemi tolik že už to nikdo nesbírá. Čekám na vhodné počasí, zatím se dost točí a kolísá v síle. 13.5. vyplovám ráno...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Pokračování prvního dílu.
Torshavn
Původně jsem chtěl v Torshavnu pobýt asi sedm dní, podniknout jeden či dva výlety, párkrát si dát fish and chips, doplnit zásoby a až bude dobrá předpověď počasí, pokračovat na Shetlandy. Nakonec jsem odplouval po deseti dnech; program taky doznal značných změn.
Torshavn – přístav
Alfa u návštěvnického pontonu; vlevo stojí Tessie (viz kapitolu Sousedi)
ulička ve starém městě
Přihlášení
Ale po pořádku: Když jsem se v časném odpoledni probral z mrákotám se podobajícího spánku, vyrazil jsem do přístavní...
Write comment (0 Comments)