- Details
- Written by HEJDUK Petr
Marina v Oulu je v těsném sousedství hlavního náměstí. Bohužel! Po ultrafialovém pekle za plavby jsem vplul do pekla zvukového. Z blízké hospody byl slyšet trápící se zpěvák, který trápil i své okolí, které jej – k mému úžasu – nekamenovalo. Jacísi dva týpci si ještě blíže k maríně přivezli dva reproduktory. Vypadalo to jako takové ty nákupní tašky na kolečkách. Nedbajíce kakofonie, kterou způsobovala směs jejich produkce a kvílení zpěváka, zřejmě se domnívali, že konají službu spoluobčanům v doslechu; alespoň se tak tvářili. Blbci!
Z povzdálí...
Write comment (2 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Pokračování první části sólo plavby Botnickým zálivem
2. až 5. 7. Vaasa
Dny ve Vaase jsem strávil procházkami po nábřeží a příjemném centru města, nákupy zásob, návštěvami dvou muzeí a několika večeřemi v restauracích.
Nejvíce mě oslovil „Archipelago fish plate", což byl sice jen předkrm, ale protože sestával ze syrového i marinovaného lososa, krevet, kousku pečené (asi) štiky a dalších dobrot, byl výborný. Zapíjen moselským zanechá v člověku hluboký dojem. V jiné restauraci jsem konečně dostal rybu – štiku –, ale čerstvě ulovená...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Brzo po loňské plavbě ze Stockholmu do Vaasy a zpět jsem se rozhodl, že se jako správný pachatel vrátím na místo činu, abych v nepravostech pokračoval. Loni jsem sice nebyl příliš spokojen s údržbou lodi, ale plout se s ní dalo. Když Christer přislíbil, že na přípravu lodi dohlédne, neváhal jsem, protože mi Botnický záliv učaroval. A když se ještě podařilo domluvit a zorganizovat, že loď budu přebírat v Härnösandu, což je cca o 250 mil severněji, takže budu moci doplout až na sever Botnického zálivu, nebylo o čem přemýšlet.
Loď tam měl dopravit...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
přelom června a července 2017
24. 6. Příjezd
Týden před koncem června jsem dorazil do mariny Säbyviken poblíž Stockholmu. Z letiště mě přivezl Pavel Šulc, který je ochotným pomocníkem českých jachtařů, kteří se tu chtějí plavit. Brzo jsme našli Christera – majitele charterové společnosti. Christer mě dovedl na loď.
Měl jsem objednánu loď typu Albin Cirrus. Loni na podzim jsem měl možnost si na takové zaplachtit v Greifswaldské zátoce a jejím chováním v silném větru a krátkých vlnách jsem byl nadšen. Hned po příchodu na loď bylo vidět, že její údržba...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Dalšího dne dopoledne jsme Thyborøn opustili a vyrazili klikatým Limfjordem na východ. Viděli a fotili jsme spousty povalujících se tuleňů, propluli zvedacím mostem, u kterého kapitán opustil loď jako první – a taky jako jediný se krátce vykoupal, nasedli na dno u Sillerslev Marina, šikovným Martinovým manévrem se vzápětí vyprostili a přistáli u tankovacího mola. Pumpa ovšem nebyla v provozu a v maríně se nám nelíbilo, takže jsme pokračovali dalších asi devět mil do maríny v městečku Nykøbing Mors. Tady jsme natankovali a zůstali na noc. ...
Write comment (3 Comments)
- Details
- Written by muf
Pozor při plavbě průplavem Kattegat v Dánsku. Pokud máte namířeno na ostrov Anholt, musíte již nyní počítat s objížďkou.
V průplavu se nyní západně od ostrova buduje větrná elektrárna. Skládat by se měla z jedenácti větrníků a samozřejmě bude kolem nich zakázaná plavba.
Na mapě najdete červeně označenou zónu, do které platí zákaz vplutí. V noci je oblast označená žlutě svítícími bójkami s dohledností 2 námořní míle. Jakmile bude odstraněno přes 5 tisíc kamenů a min, budou připojeny rotory a k pevnině natažený podvodní...
Write comment (0 Comments)