- Podrobnosti
- Napsal muf
I Německo chystá legislativní změny. Podle článku Revolution von oben uveřejněném v německém Yachtu č. 1/2011 z 21. 12. 2010 plánuje německá vláda uvolnění pravidel pro oprávnění vést lodě bez papírů. Ve vládním návrhu je, že licence by nemusela být třeba až do výkonu motoru 15 PS (11,4 kW). Týká se to jak přídavných, tak pevně zabudovaných motorů.
Změna má k vodnímu sportu přilákat více nových zájemců.
Další podrobnosti k tématu najdete ve zmíněném čísle Yachtu, který je k dispozici v knihovně ČANY.
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
O konkrétních požadavcích na změnu znění stávajícího zákona a jak to dopadlo příště...
Genius loci bývalého Velkého domu na nábřeží Ludvíka Svobody.
Zdálo se že s pozměněným složením odboru plavby MD ĆR dojde i k pochopení našich požadavků jako zástupců českých jachtařů, když organizace ANY zastupující druhou stranu se po splněném úkolu téměř rozpadla. Jejich úkol zněl: jako druhá společenská organizace věnující se jachtingu podpořit Metodický list a následný zákon. Že v této organizaci pracují převážně lidé, kteří se jachtingem živí a kterým tento zákon plně...
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Nejvyšší normou pro české jachtaře by měl být námořní zákon, uváděný do praxe prováděcími vyhláškami, které mohou podmínky pro jachtaře přitvrdit, nebo usnadnit.
Jak bude zřejmé z následujícího textu, tak platí spíše to prvé.
Výhoda (občas i nevýhoda) námořních jachtařů proti cestujícím suchozemcům pohybujících se pouze po českém území je ta, že oni (jachtaři), mohou využívat vodstvo moří a to jak teritoriální, jiných států, tak mezinárodní, kam na ně ruka českého řádu zpravidla nedosáhne.
Tato výhoda se prakticky může v případě potřeby projevit ve svobodném...
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Pár otázek pro šéfa právního oddělení RYA
16. října se v rámci zasedání European Boating Association konalo setkání ředitele právního oddělení RYA, Gus Lewise s pozvanými novináři. Z jeho odpovědí na otázky novinářů jsme vybrali:
1) Které kapitánské průkazy jsou mezinárodně uznávány?
Vlastně žádné, protože není žádná mezinárodní úmluva o standardech kapitánských osvědčení pro řízení malých plavidel do 24 metrů.
V podstatě jsou dvě právní normy, které uplatňují jednotlivé státy dle vlastního uvážení:
- Právo vlajky. Je-li nějaká loď registrovaná pod...