- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Občas se stává, že je potřeba menší loď někam převézt.
A tak se často vedou diskuze o tom, jaký přívěsný vozík lze za tažné vozidlo připojit, tedy lze-li připojit za tažné vozidlo přívěsný vozík, který má maximální celkovou hmotnost větší, než je hmotnost přívěsu uvedená v technickém průkazu tažného vozidla a také rychlost, jakou lze s vozíkem jet.
Vzhledem k tomu, že se evidentně jedná o častý dotaz motoristů na MDČR, ministerstvo vydalo „prohlášení“ k těmto dotazům, v roce 2019.
Nutno podotknout, že v zahraničí může být situace odlišná, obzvláště pokud se...
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin

- Podrobnosti
- Napsal MARKANT Miroslav
Následující informace jsou souhrnem tříměsíčního dialogu mezi Cruising Association (CA) a řeckým ministerstvem pro námořnictví. Jsou zde ale stále body, které budou vyžadovat vyjasnění, zejména pak k požadavku CA na vyjasnění stávajících praktik přístavní policie a výběru poplatků.
Hlavní body
Pro výpočet poplatku bude použit údaj LOA, který je zapsaný v registračních dokumentech k lodi. Hodnota se bude zaokrouhlovat na nejbližší desetiny metru.
Je připraven systém pro různé přijímání plateb: online, prostřednictvím přístavní policie, přes daňový úřad...
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Konečně jsme se dočkali po novelizaci námořního zákona v roce 2011 i novelizace vyhlášky.
Vyhláška 315/2000 Sb. je novelizovaná s platnosti od 15.6.2013 a je zveřejněna v Sbírce zákonů částka: 63/2013 Sb. (www.mvcr.cz)
Platné znění vyhlášky najdete dole.
Po dlouhých jednáních zaiteresovaných subjektů (mezi nimi i ČANY zastoupené Felixem) s ministersvem se přecejenom podařilo dosáhnout částečné shody jejichž výsledkem je změna vyhlášky. Zdaleka však není důvod ke spokojenosti, například zůstalo obnovování po 5 letech a další a tak se budeme snažit v...