- Details
- Written by Petr Hejduk

- Details
- Written by Petr Hejduk
„Během dalších deseti minut bych ztratil vědomí."
Jachtař, který byl z lodi „katapultován" obří vlnou, chválí svoje zachránce – hrozila mu hypotermie.
Cornelis van Rietschoten si v sobotu 20. února dopoledne užíval jachtingu asi 6 mil od pobřeží Shorehamu, když ho obří vlna srazila do moře. Nadšený šestapadesátiletý jachtař byl za sílícího větru doslova smeten ze své jachty Vagabond (Morgan Giles 30) do rozvlněného moře. Obrovská vlna také srazila jeho přítele – Spencera Niela – do kokpitu jachty. Než se Spencer vzpamatoval, Cornelis byl „více než 100...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by Petr Hejduk

- Details
- Written by Lucie Schürerová
Sestavení kyvadlového větrného kormidla podle sady výkresů umožnilo Ianu Kirkwoodovi uskutečnit sólovou plavbu na Faerské ostrovy
O autorovi: Ian Kirkwood začal s jachtingem v roce 2009. Plaví se na plachetnici Verl 900 z roku 1979 v oblasti Isle of Skye. Podrobnější informace o Verl 900 naleznete na webu http://verl900.wordpress.com
Co asi obnáší plavit se na malé jachtě stovky mil daleko? Jakožto námořník s omezeným rozpočtem jsem si často prohlížel větrná kormidla, která byla aktuálně v nabídce, a přemítal, kdy si asi budu moci dovolit ospravedlnit...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by Petr Hejduk
Peter L. Gillman (Coulsdon, Surrey) vypráví:
Letos jsme přeplouvali Kanál z ostrova Alderney k Needles (Solent) na jedenatřicetistopé Golden Hind. Asi dvě třetiny cesty jsme pluli ve středně husté mlze. Několik hodin jsme měli zapnutý radar a sledovali ho. Tak jsme zjistili přítomnost mnoha lodí a také slyšeli jejich mlhové signály.
Náhle se však asi 200 metrů za naší zádí objevila velká kontejnerová loď, která plula přibližně kolmo na náš kurz. Radar ji vůbec nezaznamenal.
Loď byla málo naložená, takže ve vodě seděla dost vysoko, a neměla na palubě...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by MARKANT Miroslav
Z potápějící se plachetnice byli zachráněni tři britští jachtaři v Indickém oceánu a to díky asistenci pobřežní stráže ve Falmouth.Námořní záchranné a koordinační centrum ve Falmouth (MRCC) obdrželo 23. června 2014 v 8:30 signál z EPIRBu z poškozené, 45ft dlouhé britské plachetnice. Na palubě poškozené lodě se mezi tím tři Britové zoufale snažili pumpováním a vyléváním vody udržet loď na hladině. Příčinou bylo těžce poškozené kormidlo a nabírání velkého množství vody.
Write comment (0 Comments)