fbpx
Pravidla pro plavby v oblastech se zaledněním týkající se jachet, které nejsou speciálně zpevněny pro plavbu v ledu.     1) Nikdy nevplouvejte do oblastí se silným proudem, pokud se v okolí může vyskytovat ice pack. 2) Nikdy nevplouvejte do oblastí se zaledněním vyšším než 3/10. 3) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž se vyskytuje ice pack, nemáte-li jasnou a otevřenou cestu z této oblasti. 4) Nikdy neplujete trasou, na které hrozí, že uvíznete mezi ledem a pevninou. 5) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž je přítomen ice pack, pokud...

Write comment (0 Comments)
podle Yachting Monthly, březen 2018  Ztráta stěžně  Šestého dne téměř ve čtyři hodiny ráno jsem cítil, že se blíží další velká vlna; tu noc už pátá. Negativní stránkou automatického kormidla je, že nevidí vlny, takže se občas můžu dostat do potíží, když vítr a vlny změní směr. Situace byla velice denervující – náhlý náraz a po něm silná rána. Zkontroloval jsem ruční GPS – pluli jsme třemi uzly. Vstal jsem a okénkem salonu jsem viděl loď na levoboku. Vzal jsem si kalhoty a harnessy, když přišel další náraz. BUM! Když jsem se dostal do...

Write comment (0 Comments)
podle Yachting Montly, říjen 2016    V okamžiku, kdy se jeho milovaná jachta potopila v Severním moři, začal Julian Mustoe uvažovat o způsobech, jak se tomu příště vyhnout.  Julian Mustoe (82) dokončil v roce 2012 desetiletou plavbu kolem světa na své pětadvacetistopé lodi Harrier of Down navržené Dougem Petersonem.    Plavba Severním mořem z Shetlandských ostrovů do Norska činí o trochu méně než 200 mil. Na začátku října 2015 jsem svojí lodí Harrier na motor vyplul z přístavu Symbister; propletl jsem se mezi...

Write comment (0 Comments)
podle Yachting Monthly, březen 2018  Phil van der Mespel vždycky snil o dlouhé sólové přeplavbě. Když ho postihla nepředvídatelná pohroma, byl zachráněn během několika hodin díky pečlivé přípravě na nejhorší možný scénář. O dlouhé sólové přeplavbě jsem snil třicet let. V roce 1987 jsem se jako člen posádky poprvé vydal na jachtě z Nového Zélandu na Vanuatu. Pak jsem potkal Jenny, vzali jsme se, založili rodinu, vybudovali kariéru a postavili dům. Ale ten sen mě neopustil. Když mi bylo padesát, tchán mi dal doklad, kde stálo, že nám...

Write comment (1 Comment)
podle Yachting Monthly, prosinec 2017    Vezměte při plánování v úvahu vítr a vlny, radí Norman Kean, a budete se schopni vyhnout bouřlivému moři.   Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím stav moře je pochopitelně vítr. Čím silnější vítr fouká, čím větší je vzdálenost, po které vítr bez překážek vane (anglicky fetch), a čím déle vane, tím větší vlny jsou. Pro každou sílu větru ale platí určitý limit velikosti vln.    Poznámka překladatele: Vítr vodě (vlnám) předává energii. Množství předané energie se se silou větru...

Write comment (0 Comments)
  Kdy je čas opustit loď a co je nejbezpečnější cesta: země nebo voda? Sobotní video provokuje otázky, ale neposkytuje žádnou jasnou odpověď.          www.youtube.com/watch?v=euARI7PkOiA               King Harbor přístav na pláži Redondo v Los Angeles je chráněn od Pacifiku velkými kamennými vlnolamy. Při silném větru a vysokých vlnách toto místo vyžaduje určitou schopnost vplout dovnitř a ven mezi mola a tu a tam se stane, že lodě manévr nezvládnou. V sobotu...

Write comment (1 Comment)
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account