fbpx

Nejvyšší normou pro české jachtaře je námořní zákon, uváděný do praxe prováděcími vyhláškami, které mohou podmínky pro jachtaře spíše přitvrdit, jak jsme se přesvědčili v minulých obdobích. Výhoda (občas i nevýhoda) námořních jachtařů proti ostatním subjektům pohybujících se pouze po českém území je ta, že oni (jachtaři) mohou využívat vodstvo moří a to jak teritoriální jiných států tak mezinárodní, kam na ně ruka českého řádu zpravidla nedosáhne. Tato výhoda se prakticky může v případě nouze projevit ve svobodném rozhodnutí. Buď námořník, nebo majitel lodě...

Tak je to tady přátelé. Novela námořního zákona je na světě (zatím v návrh) a je to fakt maso. Autoři otevřeně mluví o tom že ČR nemá jiné lodě než námořní jachty a že je tedy potřeba přizpůsobit zákony tak, aby se mohlo s námořní jachtou nakládat jako s námořním (rozuměj obchodním) plavidlem Citace z důvodové zprávy: 3.2. Dotčené subjekty: Dotčenými subjekty navrhované právní úpravy je primárně příslušný správní orgán v oblasti námořní plavby, tj. Ministerstvo dopravy, který plní funkci Námořního úřadu ve vztahu k mezinárodním smlouvám, kterými je Česká...

Podkategorie

Informace ke kapitánským zkouškám a průkazům vydávaných ČANY
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu