Patek 16.6

Slibovany vitr NE se dostavil uz v noci a v prubehu rana trvale silil. V 06.00 sundavam pen z pasatni geny a pluji se zadobocnim vetrem o sile 30-35 kn rychlosti okolo 6,5 kn. Obcas do mne rachne vetsi vlna a stoci mne bokem k vlnam, ale autopilot to zvlada srovnat a tak jsem zalezl do lode a premyslel co dal. Vlny se samozrejme zvedly celkem slusne a ja uz toho mlaceni mam dost a tak jeste obepluji Cabo Villano (taky pusobive misto)a nasmeruji lod do Camarinas. Byl jsem tady v roce 2002 a myslel si ze to tady znam, ale opak je pravdou, kdysi dve mala mola u jachtklubu, dneska marina a z jachtklubu hospoda. Casy se meni, ale ne vzdy k lepsimu. 

Stojim v marine dve noci, doplnuji zasoby jidla, vodu a naftu a potom preplouvam dal do zatoky a davam kotvu. Budu cekat na vitr, je to tady v klidu a tak nikam nespecham a cekam a cekam.

Patek 23.6.

Predpoved slibuje NE 3 a mne uz nebavi lenosit a cekat az se to vic rozfouka a tak zvedam kotvu, stavim plachty a opoustim Camarinas Z pocatku to moc neubyva, ale potom se otaci proud a tak celkem slusnou rychlosti minu Finistere a kdyz se dostanu ke konci TSS Finistere tak se stacim vic od brehu. 

Chtel bych se dostat pres cca 50-70 mil od pobrezi, tam uz nehrozi tolik stret s jinym plavidlem a da se vic spat. Kdyz se zahreje motor, zacinam citit naftu a nakonec objevim tekouci misto. Je praskla kovova trubicka, ktera privadi naftu k vstrikovacimu cerpadlu. Vymontovat trubku vyzaduje bud demontaz vyfukoveho potrubi, nebo praci s klicem, ktery pootoci sroub o 1/12 zavitu, potom je potreba klic otocit a nasadit a pootocit o dalsi 1/12. Casu mam dost a tak pracuji s klicem, ale h hlave mi vrta myslenka, jak to cele budu davat zase dohromady. Trubku jsem nakonec vymontotoval, prasklina byla v naletovani trubky do koncovky s okem. 

Koncovku jsem odrezal, na trubku jsem natahl g umovou hadici a nekolik stahovacich sponek na hadici, potom jsem tam narval koncovku s okem, dotahl
spony a byl jsem pripraveny na zpetnou montaz. Sroub ktery prochazi okem ma z kazde strany oka medenou podlozku. Spadla mi 36x, nez se mi podarilo chytnout zavit. Potom uz jenom pul hodiny s klicem a bylo to. 

27.6. utery

Podle posledni predpovedi ma okolo Kanaru foukat vitr 6-8 Bf. Kdyz jsem sledoval posledni rocnik zavodu osamelych jachtaru okolo sveta, hodne jich konstatovalo, ze Grib vetsinou udava vetry slabsi a je potreba jednu carku na sipku pridat. To by pro mne zanamenalo uz hodne silny vitr a tak se stacim na Madeira, kde by to tak silne byt nemelo. 

29.6.ctvrtek

V 16.00 spoustim kotvu v Baia De Abra, zapadne od mariny Quinta De Lorde. Jsou tady ukotvene sadky, pobrezi tvori oblazkova plaz, za ktero se strme zvedaji pomerne dost vysoke kopce, chranici zatoku. Vlny jsou tady minimalni, ale obcas se pres kopce dostane silny poryv a s lodi to dokaze pekne zacvicit. Hodne podarene je to kdyz se v mezidobi lod stoci bokem nebo zadobokem k prichazejicimu poryvu. 

30.6. patek

Po noci kdy mne neustale budi rachoceni kotevniho rezezu o bok lodi premyslim co dal. Do mariny se mi nechce, ale to kotveni neni taky nic moc. Rozhodnuti padne okolo poledne, kdyz dorazi lod s mistnakama k sadkam a ti mne varuji, ze to tady nebude bezpecne, silny vitr dorazi i sem. Tak kotva nahoru a pluji k marine. Vjezd vypada jednoduse, ale nevim jak to vypada uvnitr, je to vsechno kryte vlnolamem a koukaji jen spicky steznu. Kdyz jsem 0,25 mile od vjezdu, vyplouva z vjezdu gumak s marinerem a pta se na rozmery lodi. Potom kratka konzultace vysilackou s nekym v marine a zname
"follow me" Nez jsem vyplul tak jsem se dival na schematicke mapky mariny v pilotu Atlantic Island a v Reeds. Skutecnost je ale uplne jina, meli by to
obcas zkontrolovat a opravit, jedine co odpovida realite je apka Navionics - Asia Afrika. 

Vazu se bokem na celo mola a dost mne zarazi ze marinero trva na tom, abych pouzi i mooringova lana na prid i zad. Rikam si jiny kraj, jiny mrav, ale vecer uz mne to bylo jasne, vitr v narazech 40 kn a vazaci lana napnuta jak struna. 

Busilo to nas az do sobotniho vecera. Volnou nedeli si davam navic aby opadly vlny a chystam se na dalsi plavbu. Nakoupit se tady neda temer nic a
to co maji je predrazene, tak uz to vydrzim na Kanary. Nafty mam taky dost tak jenom dotankuji vodu a jdu brzy spat. 

3.7. pondeli

Startuji v 08.30 SEC, tady je o hodinu mene a nikde ani noha. Pri odvazovani si se mnou trochu pohraje vitr, musim se otocit a poryv mne tlaci bokem na stojici lode, ale nakonec vsechno dobre dopadlo, zadna skoda nevznikla a tak mohu pred marinou zapnout autopilota, vytahnout plne pradlo a vyrazit. Fouka NE 4-5 a tak pluji ze zacatku predobocnim kurzem, potrebuji mit Ilha Deserta Grande na zavetrne strane, mam strach ze bych za ostrovy prisel o vitr. 

Vse se podarilo a z predobocniho prechazim na zadobocni a posleze ciste zadni vitr. Tak ze opet cviceni s vytahovanim a spoustenim plachet. Vzpominam si pri tom na diskusi na jachtarskem foru www.jachting.info, kde se resilo spousteni hlavni plachty pri zadobocnich kurzech. Jsem tady ale sam a tak neni nikdo kdo by to mohl natocit, aby bylo nazorne videt ze to je zcela bezny postup.

4.7. utery

Stale mam pasatni plachty, ale obcas musim trochu zamotorovat, ve slabsim vetru a celkem slusnych vlnach primo zezadu ma autopilot starosti. Staci ale volnobezne otacky aby voda proudila okolo kormidla a pluji jako podle pravitka. V podvecer mijim ostrov Salvagem Grande a pozoruji dalekohledem varici se more u pobrezi. nehostinne a strach nahanejici misto, tak radeji rychle pryc.

5.7. streda

V 19.00 vyvazan na cekaci molo Puertos de Las Palmas. Fouka celkem silne a vetsina zamestnancu uz odesla, tak ze jenom vyrim papiry a noc stravim na cekacim mole. Bez asistence mne nechteji nechat zaplouvat do stani a ja to ani nechci, mam jeste v zive pameti jak jsem manevroval pri odplouvani z Madeira.

6.7. čtvrtek

V 09.00 mi marinero oznami ze za 10 minut mam preplout na stani na pontonu T, ale at pockam az pripluji se clunem oni a budou mi asistovat.Uz to tady trochu znam, tak v klidu dosnidam a potom si ctu na palube a cekam, tech deset minut se protahlo o hodinku, ale neni kam kvaltovat a rani kava je tady vec temer posvatna. Prepluti se podarilo i kdyz mezi pontony je celkem malo mista a musel jsem dost daleko couvat. Na pontonu cekal Petr Maisl, ma tady lod uz druhym rokem a dava ji dohromady po predchozim majiteli, ktery na udrzbu moc nedbal. Tak se domlouvame na vecerni pivko a vyrazim do obchodu pro cerstve pecivo, ovoce a zeleninu. 

Odpoledne si poustim pocitac a GPS a rekapituluji probehlou plavbu. Celkem jsem z polske Goclaw do Las Palmas uplul 2878 mil, z toho solo 2076. Ted pockam az prileti Eva a zatim se pokusim sehnat novy kotevni retez, tech 25m co tam zbylo by mne nemuselo stacit a opravit to co jsem behem plavby resil improvizaci.

Potom presun na jih Gran Canaria do Argu ineguin acekani na podzim a presun dal, asi do Karibiku. 

Pokracovani priste.

Ahoj S/Y Eternity + Standa

Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu