fbpx
 Yachting Monthly, duben 2019  James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby. Tentokrát se bude zabývat tím, zda je radar dostatečným prostředkem pro plavbu přes Kanál v mlze.    Otázka Mike je na Guernsey při své první plavbě plachetnicí Windshift, kterou nedávno koupil. Jde o Beneteau First 310. Windshift je dobře vybavena pro offshorovou plavbu obvyklou sadou bezpečnostních prostředků: má liferaft, harnessy, radar, ruční i pevnou radiostanici s DSC, mapový plotter (ale bez AIS), vesty, radarový odražeč a tak dál....

Přidat komentář (1 Komentář)
Yachting Monthly, leden 2019 James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby – tentokrát se zaměříme na situaci, kdy hodláme vyplout, ale předpověď hovoří o sílícím větru ze směru, kam chceme plout.     Otázka: Ron (67 let) je v důchodu a právě se plaví podél východního pobřeží Británie na sever do Skotska. Pluje na 42 let staré kýlové lodi Albin Ballad – třicetistopé „polozávodní“ plachetnici, se kterou Ron pluje sólově většinu téhle plavby, na kterou vyplul z jižního pobřeží Anglie. Právě se nachází v přístavu Lowestoft, je...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Yachting Monthly, červenec 2015   Tom Partridge analyzoval několik případů lodí, které prodělaly cyklon Pam na Vanuatu, a identifikoval dvacet klíčových věcí, které umožní silný vítr přečkat.     Všechny lodi: Odstraňte plachty, sprayhoody, bimini a lana. Odmontujte větrné generátory, solární panely a záchranné ostrůvky/čluny. Co nejvíce zmenšete odpor lodi vůči větru a nenechte venku žádné volné předměty. V krajním případě lze odstranit i stěžeň. Doplňte vodní a palivové nádrže – po bouři bude obrovská...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Pravidla pro plavby v oblastech se zaledněním týkající se jachet, které nejsou speciálně zpevněny pro plavbu v ledu.     1) Nikdy nevplouvejte do oblastí se silným proudem, pokud se v okolí může vyskytovat ice pack. 2) Nikdy nevplouvejte do oblastí se zaledněním vyšším než 3/10. 3) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž se vyskytuje ice pack, nemáte-li jasnou a otevřenou cestu z této oblasti. 4) Nikdy neplujete trasou, na které hrozí, že uvíznete mezi ledem a pevninou. 5) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž je přítomen ice pack, pokud...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Katy Stickland, červen  2018  Adam Dunlop a jeho žena Maria zažili těžké chvíle, když jejich motor začal uprostřed Kanálu stávkovat v počasí mnohem horším, než o jakém hovořila předpověď. Poté, co jsme s naší kamarádkou Lisou strávili pár krásných dní v Dunkirku, nastal čas k návratu. Rozhodli jsme se vracet přes Ramsgate. Počasí – JZ vítr o rychlosti 20 uzlů – byl pro zpáteční plavbu téměř perfektní. Zkontrolovali jsme motor a stav paliva. Půl nádrže by mělo stačit – hodlali jsme celou dobu plachtit. Všechno jsme připravili a rozhodli se...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Montly, říjen 2016    V okamžiku, kdy se jeho milovaná jachta potopila v Severním moři, začal Julian Mustoe uvažovat o způsobech, jak se tomu příště vyhnout.  Julian Mustoe (82) dokončil v roce 2012 desetiletou plavbu kolem světa na své pětadvacetistopé lodi Harrier of Down navržené Dougem Petersonem.    Plavba Severním mořem z Shetlandských ostrovů do Norska činí o trochu méně než 200 mil. Na začátku října 2015 jsem svojí lodí Harrier na motor vyplul z přístavu Symbister; propletl jsem se mezi...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu