fbpx
Loď OE-36, konstruktér Olle Enderlein jsme s manželkou postavily v 1974. Dno je stříkané 4x Hempels Light primer - epoxy. Pak každé 4 roky stříkané elektrickou pistolí antifoulingem VC-17. Po vytažení lodě z vody omyjeme dno houbou a hotovo. Za 40 let takto natíraného dna nebylo dno nikdy broušeno. Tzv. měkké barvy na dno jsou ve Švédsku ve většině marin zakázané. Popruhy jsou špinavé a pak několik lodí za ní. Vlastně už v 1962 jsme v ČYK natíraly dno lodí bezbarvým lakem do kterého jsme přimíchaly bronzový prášek z Barvy a laky. Byl to prototyp VC-17...

Přidat komentář (0 Komentářů)
application sw_350
Když uvažujeme o koupi větrného generátoru, měli bychom se zaměřit na určité parametry, které by měl generátor splňovat. Následující článek porovnává 10 větrných generátorů v cenovém rozpětí od £ 345 do £ 1 400, které výrobci nebo prodejci nabízejí na Anglickém trhu. V článku je doplněn tabulkový přehled recenzovaných generátorů s jejich parametry a cenou.     Foto: http://www.solarbag-shop.de, SuperWind SW350

Přidat komentář (0 Komentářů)
způsob rozdělení desky
Jachtaře – majitele lodí, bude jistě zajímat výsledek posledního testování 14 antifoulingových nátěrů, které provedla redakce PBO. Při aplikaci antifoulingu jde vlastně o každoroční rituál, který podstupuje většina majitelů jachet a bez něhož si nedokáží představit začátek sezony na moři. Není bez zajímavosti, že odpověď na otázku, zda je vůbec potřeba antifoulingového nátěru, je po tomto testu více než jasná. Dobrým výsledkem testu je také zjištění, že části trupu ošetřené jakýmkoli z testovaných antifoulingových nátěrů zvyšují ochranu trupu v porovnání...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ledkám je věnován obsáhlý článek v německém časopise YACHT 20/2012. Škoda, že se omezil jen na ruční svítilny. Článek dělá dojem náborového tisku, ale uváděné parametry mohou posloužit pro porovnání při výběru. Světelné diody rychle opanovaly trh, nejprve jako osvětlení v malých spotřebičích, a náhle se překvapivě objevily v reflektorech aut, ale také jako úsporné kotevní světlo nebo vodotěsné osvětlení kokpitu.

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ochranné (obětované) anody slouží k  zamezení galvanické koroze kovových částí lodě pod čarou ponoru, jako je lodní vrtule, její hřídel, kormidlo s kormidelním pněm a jiné. Nigel Warren vysvětluje principy galvanické a elektrolytické koroze. Převzato z britského časopisu „Practical Boat Owner“ (duben 2006 – www.pbo.co.uk) Snadno je najdete (obvykle jsou to stříbřitě zbarvené zinkové bloky), na nejrůznějších místech dna lodi, ale také uvnitř motorů, anebo montované přímo na hřídelích a jiných částech pohonu. Někdy tam na některých místech zůstávají...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Sezóna se kvapem blíží a je na čase začít dávat loď do pořádku. Pokud se ji chystáte znovu natřít, přinášíme vám tipy expertů jak na to. Jak dobře nalakovat loď Video pochází z německého webu yacht.de a píše se u něj, že tipy se dají aplikovat jak na dřevěné, tak laminátové lodě.
Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu