fbpx
Jeremy Wyatt, ředitel World Cruising a zkušený jachtař, vypráví, co se naučil, když (v rámci ARC Rally) pomáhal tisícům posádek přeplout Atlantik. Yachting World, leden 2020 Na lodních výstavách a seminářích jsem se často bavil s potenciálními jachtaři. Pravidelně se mě ptali: „Jaká je ideální loď pro přeplavby?“ Na tuhle otázku není možné dát jednoduchou odpověď, protože mnohé závisí na přístupu a ambicích (a také rozpočtu) tazatele. Jaká je tedy moje odpověď na tuhle ošidnou otázku? Zaprvé, z mého pohledu v současnosti nejsou...

Přidat komentář (0 Komentářů)
způsob rozdělení desky
Jachtaře – majitele lodí, bude jistě zajímat výsledek posledního testování 14 antifoulingových nátěrů, které provedla redakce PBO. Při aplikaci antifoulingu jde vlastně o každoroční rituál, který podstupuje většina majitelů jachet a bez něhož si nedokáží představit začátek sezony na moři. Není bez zajímavosti, že odpověď na otázku, zda je vůbec potřeba antifoulingového nátěru, je po tomto testu více než jasná. Dobrým výsledkem testu je také zjištění, že části trupu ošetřené jakýmkoli z testovaných antifoulingových nátěrů zvyšují ochranu trupu v porovnání...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Výměna olověných baterií z lithiové baterie často vyžaduje přizpůsobení okolních systémů. Zájem o lithiové baterie stále roste. Nahrazení starých olověných baterií nemusí být tak jednoduché, jak si výrobci často přejí, abyste věřili. Zde získáte solidní shrnutí toho, co potřebujete vědět před změnou, ať už se rozhodnete udělat ji sami nebo najmout odbornou pomoc.   Je zřídkakdy možné vyměnit olověné baterie lithiovými bateriemi přímo. Musíte také zkontrolovat okolní systémy, aby byly přizpůsobeny novým vlastnostem nových baterií....

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ochranné (obětované) anody slouží k  zamezení galvanické koroze kovových částí lodě pod čarou ponoru, jako je lodní vrtule, její hřídel, kormidlo s kormidelním pněm a jiné. Nigel Warren vysvětluje principy galvanické a elektrolytické koroze. Převzato z britského časopisu „Practical Boat Owner“ (duben 2006 – www.pbo.co.uk) Snadno je najdete (obvykle jsou to stříbřitě zbarvené zinkové bloky), na nejrůznějších místech dna lodi, ale také uvnitř motorů, anebo montované přímo na hřídelích a jiných částech pohonu. Někdy tam na některých místech zůstávají...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Loď OE-36, konstruktér Olle Enderlein jsme s manželkou postavily v 1974. Dno je stříkané 4x Hempels Light primer - epoxy. Pak každé 4 roky stříkané elektrickou pistolí antifoulingem VC-17. Po vytažení lodě z vody omyjeme dno houbou a hotovo. Za 40 let takto natíraného dna nebylo dno nikdy broušeno. Tzv. měkké barvy na dno jsou ve Švédsku ve většině marin zakázané. Popruhy jsou špinavé a pak několik lodí za ní. Vlastně už v 1962 jsme v ČYK natíraly dno lodí bezbarvým lakem do kterého jsme přimíchaly bronzový prášek z Barvy a laky. Byl to prototyp VC-17...

Přidat komentář (0 Komentářů)
application sw_350
Když uvažujeme o koupi větrného generátoru, měli bychom se zaměřit na určité parametry, které by měl generátor splňovat. Následující článek porovnává 10 větrných generátorů v cenovém rozpětí od £ 345 do £ 1 400, které výrobci nebo prodejci nabízejí na Anglickém trhu. V článku je doplněn tabulkový přehled recenzovaných generátorů s jejich parametry a cenou.     Foto: http://www.solarbag-shop.de, SuperWind SW350

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu