fbpx
Mnozí uvědomělí jachtaři považují za samozřejmost, že se odpad nehází do moře, ale do odpadových nádob v přístavu. V duchu světové ochrany přírody Marpol se nyní jachtám od 12 m délky přikazuje vést na palubě písemné potvrzení o likvidaci odpadu. Potřebný formulář si můžete zdarma stáhnout z internetu. Více viz www.kreuzer-abteilung.org. [ YACHT (něm.) 11/2008 ]
Přidat komentář (0 Komentářů)
Reálné námořní znaky existují již dlouhou řádku let. Roste jejich počet i technické vybavení. Přes nástup neustále zdokonalované elektroniky většinou se jedná o těžké ocelové bóje, ukotvené na určeném místě obrovskou betonovou zátěží. Například ty na Labi mají každá čtyř až pětitunovou zátěž, a někdy i to je v proudu málo. Příliv a odliv namáhá 40 cm dlouhé články řetězu tak, že se brzy prodírají a obvykle po roce je nutno je vyměnit. Také samy bóje jsou ničeny. V zimě je deformují kry, často na ně narážejí lodě. Jejich nátírání vyžaduje výměnu, přepravu do...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Chcete vidět jak to vypadá v přístavu, než do něj vplujete, nebo kolik volného místa je pro vás na terase klubu? To vám teď poskytnou Navionics-karty ve formátu Platinum plus. Poskytne vám to italský SW v měřítku 25 cm na obrazový bod. Rozeznáte i jednotlivé uvazovací kůly. Funguje to ve spojení s plotrem (Raymarin, Humminbird, Geonav). Informace naleznete na www.navionics.de. V budoucnosti bude možné, aby tyto obrazy překryly námořní mapu nebo satelitní pohled. Pro oblast velikosti Skandinávie bude asi za 600 €. volně zpracoval podle YACHT něm 11/2008 Ruda...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu