fbpx

 

Organizace RNLI (Royal National Lifeboat Institution) vydala prohlášení týkající se automaticky plněných záchranných vest. Prohlášení přichází po dvou tragických úmrtí při plavbě v nafukovacím člunu.

První obětí je 71-letý muž, který zemřel po převržení jeho člunu u pobřeží v Thorpe Bay v Essexu. Oběť a další muž ve věku 70 let byli vytaženi z vody záchranáři z RNLI 17. prosince 2012.

Organizace RNLI (Royal National Lifeboat Institution) vydala prohlášení týkající se automaticky plněných záchranných vest. Prohlášení přichází po dvou tragických úmrtích při plavbě v nafukovacím člunu.

První obětí je 71-letý muž, který zemřel po převržení jeho člunu u pobřeží v Thorpe Bay v Essexu. Oběť a další muž ve věku 70 let byli vytaženi z vody záchranáři z RNLI 17. prosince 2012. Starší muž byl na místě prohlášen mrtvým a druhý byl převezen do nemocnice s podchlazením. Mluvčí záchranné služby pro oblast Temže uvedl, že zesnulý muž měl na sobě záchrannou vestu, ale ta se nenafoukla.

Při zcela jiné nehodě, 33-letý rybář zmizel ráno 23. prosince 2012, ze svého 2-metrového (7 ft) nafukovacího člunu, který se s ním převrátil v Poole Harbour. Andre Paul O'Neil, který byl ve člunu s dalšími dvěma muži, nebyl od té doby nalezen. Zbylí dva byli zachráněni a převezeni do nemocnice s vážným podchlazením.

Další nehoda, která naštěstí neměla tak tragické následky se stala 72-letému Rogerovi Ferrierovi, jehož samonafukovací záchranná vesta zachránila.

RNLI vydala doporučení, aby při všech činnostech, kdy může dojít k pádu do vody, byla nošena plně funkční a správně upevněná automaticky nafukovaná záchranná vesta.

Pád do studené vody – čímž se myslí voda o teplotě do 15° C - způsobí, že i trénovaná osoba může mít problémy se základními dovednostmi jako je plavání a nafouknutí záchranné vesty.

Použití nafukovacích člunů k přepravě z a do lodi je spojeno s rizikem, které by se nemělo podceňovat. Ve své podstatě jsou nafukovací čluny hodně malé a relativně nestabilní s velkou pravděpodobností k převržení, případně může na jejich palubě dojít k snadnému zakopnutí či uklouznutí s následným pádem do vody.

Zdroj: PBO březen 2013

Přehledně shrnuté informace k výběru vhodné vesty byly uveřejněny na portálu jachting.info.

V souvislosti s výše uvedenou zprávou byla v únorovém vydání PBO uveřejněna výzva k výměně záchranných vest ‚Crewsaver 290N'. Důvodem k této masivní výměně je závada ve stabilitě vesty. Vyměněny by měly být vesty vyrobené mezi červnem 2011 a říjnem 2012. U těchto vest je závada v popruzích, které se mohou uvolnit a vesta tak ztratí schopnost stabilně držet tělo nad hladinou.

Firma Crewsaver oznámila, že pro vyloučení závady na Vaší vestě, by jste ji měli poslat k prohlídce. Výrobní čísla potenciálně dotčených závadných vest:

  • Plus N/H 1290-ADZPLUS
  • Auto N/H 1290-ADZPLUS
  • Manual N/H 1290-ADZMAN
  • Plus Harness 1291-ADZPLUS
  • Manual Harness 1291-ADZMAN.

 

Majitelé těchto vest by se měli vyvarovat jejich používání a nechat je otestovat jestli jsou nebo nejsou vadné v nejbližším Survitec Service Centre nebo Survitec Gosport.

Helpline na telefonu +440 2392 528621 nebo email 

Zdroj: PBO únor 2013

Komentáře vytvořeny pomocí CComment

Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu