fbpx
Magnus Day (lodní pilot v zaledněných oblastech) vysvětluje, jaké vybavení a úpravy potřebujete a jaké přípravy musíte provést před plavbou do polárních oblastí.  Speciální jachty pro plavby do polárních oblastí mají do jedné kovový trup, jsou pevně stavěné, mají velké palivové nádrže a vnitřní kormidelnu. To ovšem neznamená, že by dobře izolované a připravené a pevně stavěné jachty z jiných materiálů nemohly plout v některých polárních oblastech. Klíčové je, aby jachta byla pevně stavěná – měla pevný trup, spolehlivou takeláž a systémy...

Přidat komentář (0 Komentářů)
 (podle stránek World Cruising Club)  Neblahá pověst Biskajského zálivu se datuje do dob lodí se čtvercovým oplachtěním, které mohl vítr v zálivu uvěznit, protože nedokázaly účinně křižovat proti větru. Z důvodu příliš velkého mrtvého úhlu lodi nebyly schopny nastoupat nad ostrov Ushant nebo mys Finisterre. Moderní jachty tohle omezení nemají, ale slova Biskajský záliv jachtařům stále zrychlují puls. Asi 550 mil dlouhá přeplavba z přístavu Plymouth do Španělska je prvním velkým kusem otevřeného moře, se kterým se některé posádky setkají...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu