fbpx
Ahoj lidi, dlouho jsem řešil problém s ovládáním lodi při malé posádce nebo úplně sám. Na lodi délky 8,6 m s dlouhým kýlem, hmotnosti cca 5t (je to ocelovka) ovládané pomocí kormidelní páky mám sice elektronického autopilota Raymarine, ale ten nezvládá reagovat na změny směru větru a také spotřeba elektrické energie není zrovna zanedbatelná. Ceny komerčně prodávaných větrných kormidel jsou mimo mé chápání, nerozumím tomu proč jsou tak drahá a pro malou loď je to nesmyslná investice. Od kamaráda Kamila jsem získal plánek, podle kterého jsem vyrobil a...

Přidat komentář (0 Komentářů)
V technickém jachtařském měsíčníku Palstek (5-08 str.153) píše jeden jachtař z Ludwigshavenu, že pro odstranění zápachu po použití záchodu na lodi stačí zapálit jednu až tři zápalky. Údajně to spraví hořící síra obsažená v hlavičce zápalky. Užívá tento starý, ale zapomenutý trik, i když musí posádce vysvětlovat, že tam kouřit nebude. Odpověď na otázku v nadpise: Zkuste to. R.H.
Přidat komentář (0 Komentářů)
Standardu NMEA 0183 je definitivně odzvoněno. Norma ustavená v roce 1957 s přenosovou rychlostí 4,8 kbit/s a nepružným řízením sběrnice už skutečně nemůže odpovídat současným nárokům na komunikaci mezi novými přístroji jako jsou GPS plotery, radary, AIS apod. Nově připravovaná norma NMEA 2000 již prošla zkušebními testy a začíná se objevovat v nejnovějších přístrojích. Nová norma je založena na moderní datové sběrnici standardu CAN, která je rozšířená zejména v automobilovém průmyslu. Představuje multi masterovou dvouvodičovou sběrnici na které proudí mezi...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Dock&Go (od Beneteau) 360°Docking (od Jeanneau) Co víte o těchto systémech, označovaných jako revoluční novinka v jachtingu? Mají usnadnit vplouvání k molu a do přístavních boxů i ve složitých podmínkách přístavu a špatných povětrnostních. Mohou se ale také stát další hračkou, která bude tlumit získávání praxe a odpovědnosti vůdců plavidel. Zkušenost a praxe určitě by nikdy neměla chybět, protože technika má nedobrou vlastnost, že v nejméně vhodnou dobu selže. Nebuďme pesimisty. Seznamte se s touto novinkou, kterou vyvinula Group Beneteau spolu s...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Horká konstrukční novinka, hydrodynamická ploutev vysouvající se vodorovně napříč trupem, by měla teoreticky zvýšit stabilitu trupu, vyzvednout jej nad hladinu a tím zvýšit rychlost. Matthew Sheahan testoval, jak se tato novinka chová v praxi. Sklápění, spouštění, načerpání, vypouštění, naklánění, vodní balast – zdá se, že všemožné způsoby zvyšování stability trupu již byly objeveny. Zjevně nikoliv. Nový konstrukční prvek přináší nový pohled do oblasti řešení jednoho ze základních problémů konstrukce jachet – stabilita a její zajištění. Nová myšlenka...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Krásná, klasická, klinkerová kajutovka Wee seal. Wee Seal MK II Designed by Iain Oughtred LOA:      18 ft 6 in (5.64 m) LWL:      15 ft 3 in (4.65 m) Beam:   7 ft 3 in (2.21 m) Draught:              1 ft 9 in (533 mm) Weight:               1550 lbs (705 kg) Displacement:  2210 lbs (1005 kg) Sail...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu