- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
Část článku Noc, kdy udeřil hurikán od Rogera Hughese; článek byl zveřejněn v časopise Practical Boat Owner.
hurikán Florence – r. 2018
Jednou jsme s manželkou přijali nabídku dopravit třiadvacetimetrový keč typu Alden z Bermud na Floridu. Bylo to v srpnu, tedy uprostřed hurikánové sezóny. Pro tuhle asi 950 mil dlouhou přeplavbu západním směrem jsme u NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) ověřili, zda se právě z jihu pohybují nějaké hurikány nebo tropické bouře. Podle údajů byl klid, jen jsme se dozvěděli, že počasí...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
Practical Boat Owner, prosinec 2016
Jako by nestačila ztráta řízení a fakt, že se loď potápí, John Broadhead byl nucen zachovat klid a rozvahu, aby rychle vymyslel, jak se dostat z pasti zavřené bakisty, kde se snažil zabránit průniku vody.
Hřídel propeleru se uvolnila, sklouzla dozadu a zaklínila list kormidla, což spustilo řadu katastrofických událostí.
Jednou z prvních událostí nové jachtařské sezóny pro mě obvykle byla cvičná plavba napříč zátokou Morecambe Bay na Piel Island s kamarády z Glasson Sailing Club....
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
Roger Harper líčí příběh o velice blízkém setkání s ropným tankerem v zátoce Baie de la Seine.
První část článku je zde: https://www.cany.cz/o-lodich-a-plavbach/technika-lodi/bezpecnost/794-srazka-1
Vařiči naštěstí v setkání se mnou zabránila gumová hadice. Pokud by se tak nestalo, vařič by mě asi vážně zranil, možná by to dopadlo i hůře. Stoupl jsem si na motor, skočil zpět na podlahu kormidelny a podíval se na svou ženu, která se schovávala za sloupkem řízení. Oběma se nám velice ulevilo – byli jsme v pořádku!
Ale...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
březen 2020, Yachting Monthly
Podivná vlna* způsobí spoušť na 36stopé lodi Zest, se kterou se Kass Schmitt a Rupert Holmes pokoušejí doplout na Lanzarote.
* freak wave – plnohodnotný český ekvivalent nejspíš neexistuje
Vypráví Kass Smith
Možná existuje správný čas a dobré místo, kde můžete přijít o takeláž a velký kus paluby, ale 130 mil od severozápadního rohu Španělska v bouři plné síly a černočerné tmě to určitě není.
Ale mohlo by to být i horší… Zest je 36stopá loď – jediný vyrobený kus (one-off design). Vyrobil...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
Roger Harper líčí příběh o velice blízkém setkání s ropným tankerem v zátoce Baie de la Seine.
Na jaře roku 2007 jsme se s naší ocelovou motorovou lodí The Fat Lady vydali na první delší plavbu. Přepluli jsme Kanál a poté, co jsme navštívili Cherbourg, jsme zamířili k řece Seině. Cestou jsme se hodně houpali na ostrých mořských vlnách. Na základě předpovědi jsem předpokládal, že jakmile se ocitneme v zátoce Baie de la Seine, kde budeme chráněni před větrem poloostrovem Cotenin, podmínky se zlepší, ačkoli moře bude stále...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr
Yachting Monthly, duben 2019
James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby. Tentokrát se bude zabývat tím, zda je radar dostatečným prostředkem pro plavbu přes Kanál v mlze.
Otázka
Mike je na Guernsey při své první plavbě plachetnicí Windshift, kterou nedávno koupil. Jde o Beneteau First 310. Windshift je dobře vybavena pro offshorovou plavbu obvyklou sadou bezpečnostních prostředků: má liferaft, harnessy, radar, ruční i pevnou radiostanici s DSC, mapový plotter (ale bez AIS), vesty, radarový odražeč a tak dál....
Přidat komentář (1 Komentář)