fbpx
podle Yachting Monthly, březen 2018  Ztráta stěžně  Šestého dne téměř ve čtyři hodiny ráno jsem cítil, že se blíží další velká vlna; tu noc už pátá. Negativní stránkou automatického kormidla je, že nevidí vlny, takže se občas můžu dostat do potíží, když vítr a vlny změní směr. Situace byla velice denervující – náhlý náraz a po něm silná rána. Zkontroloval jsem ruční GPS – pluli jsme třemi uzly. Vstal jsem a okénkem salonu jsem viděl loď na levoboku. Vzal jsem si kalhoty a harnessy, když přišel další náraz. BUM! Když jsem se dostal do...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting World   „Představa tropických smrští může být skličující, ale nemusí tomu tak být,“ říká Dan Bower. Příprava je klíčová.     Plachtění v pasátech na plavbě kolem světa v tropech se často označuje jako „cesta s mlékem“ (milk run – výraz používaný pro snadnou cestu bez nepříjemných událostí). Je to jako prožívat sen. Plavba za zapadajícím Sluncem s patnácti- až pětadvacetiuzlovou brízou v zádech a surfování v oceánském dmutí, odměřování rekordů v délce denních plaveb, to jsou některé...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Monthly, březen 2018  Phil van der Mespel vždycky snil o dlouhé sólové přeplavbě. Když ho postihla nepředvídatelná pohroma, byl zachráněn během několika hodin díky pečlivé přípravě na nejhorší možný scénář. O dlouhé sólové přeplavbě jsem snil třicet let. V roce 1987 jsem se jako člen posádky poprvé vydal na jachtě z Nového Zélandu na Vanuatu. Pak jsem potkal Jenny, vzali jsme se, založili rodinu, vybudovali kariéru a postavili dům. Ale ten sen mě neopustil. Když mi bylo padesát, tchán mi dal doklad, kde stálo, že nám...

Přidat komentář (1 Komentář)
  Podle Yachting Monthly  Noel Dilly uvádí na pravou míru některé mýty kolem MOB.  Všeobecně se přijímá, že pokud sólový plavec spadne přes palubu, je s ním konec – nemá šanci se zachránit. Někteří sóloví jachtaři tohle uvádějí jako důvod, proč nenosí záchrannou vestu.   Nemusí to nutně platit, obzvlášť pro silného člověka se správným vybavením. Sólový jachtař by vždy měl být připnut krátkým úvazkem k bezpečnostnímu lanu či popruhu. Pokud je do úvazu harnessu integrován lehký žebřík z popruhu, mělo by být možné – i když jistě...

Přidat komentář (0 Komentářů)
  Kdy je čas opustit loď a co je nejbezpečnější cesta: země nebo voda? Sobotní video provokuje otázky, ale neposkytuje žádnou jasnou odpověď.          www.youtube.com/watch?v=euARI7PkOiA               King Harbor přístav na pláži Redondo v Los Angeles je chráněn od Pacifiku velkými kamennými vlnolamy. Při silném větru a vysokých vlnách toto místo vyžaduje určitou schopnost vplout dovnitř a ven mezi mola a tu a tam se stane, že lodě manévr nezvládnou. V sobotu...

Přidat komentář (1 Komentář)
Yachting World Jachtař – meteorolog Chris Tibbs se zamýšlí nad rozdíly mezi poryvy a větrnou smrští a vysvětluje, kdy je očekávat a jaký je mezi nimi rozdíl. Jen zřídkakdy zažijeme den, kdy je vítr stálý jak co do směru, tak co se týká síly. Můžeme se setkat s předpověďmi počasí s výstrahou ohledně větrných poryvů silnějších o 40 i více procent, než je průměrná rychlost větru. V tomto případě jde o poryvy, zatímco varování před bouřkou a přeháňkami napovídá, že může přijít prudká húlava.   ...

Přidat komentář (1 Komentář)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu