6. ročník závodu, je připravená nová trasa, která je prodloužená o cca 60nm.
Pluje se v podstatě trojúhelník, Kuhlungsborn, Utklippan, Bornhholm, Kuhlungsborn, zdali lodě nejdříve minou Utklippan nebo Bornholm je na taktickém rozhodnutí kapitána a jeho posádky.
V případě slabého větru je připravena kratší trasa, stejná která se plula roky předchozí, tedy Kuhlungsborn, Christianso, Kuhlungsborn.
Ale všichni společně doufáme, že budeme mít příznivé počasí a popluje se nová trasa.
Start bude v pondělí v 9:00 a trasa bude zvolena před startem, dle aktuální meteorologické předpovědi.
15.9. sobota
Organizační tým je v obvyklém složení: Martin Blagoev, Petr Sládeček a Olina Mullerová. Do Kuhlungbornu přijíždíme v sobotu odpoledne a začínáme připravovat a organizovat vše potřebné.
Do mariny začínají připlouvat první závodníci:
Saša Nedvědický, Bonito, Dufour 36, připlouvá z Fehmarnu
Robert Kubaczka, Long John Silver, Elan 37, loď je místní
Richard Opěla, Iris, VDS 36, připlouvá z Polska
Taktéž připlouvá Standa Bílek, Eternity, Spray 40, má za sebou dlouhou plavbu z Karibiku a jeho loď bude sloužit jako startovací loď.
Večer se scházíme a mluvíme o meteorologické situaci a o výzvách, které závod přinese.
16.9. neděle
Dopoledne probíhá běžná agenda před závodem: technické kontroly lodí, montují se sledovače, kapitáni dochází do kanceláře závodu a registrují své lodě a posádky k závodu, vybírají si startovní čísla.
Odpoledne připlouvají další závodní lodě:
Jiří Altman, Mare, Dehler 38, obhajovatel prvního místa za loňského ročníku
a Mirek Markant, Lissy II, Dehler 38
Závodní pole je kompletní, odvážní borci jsou připraveni poprat se s větrem, vlnami a soupeři, není jich moc, ale všechna čest borcům. Bohužel i když v ČR je spousta dalších potenciálních kapitánů a posádek, kteří by mohli zkusit poměřit zkušenosti a síly v tomto typu závodu, buď nemají vůbec ambice se do takového těžkého závodu pustit, a nebo jejich účast končí jen ve slovech. Vypadá, že několikadenní nonstop plavba podzimním Baltem vzbuzuje náležitý respekt. Tak snad příště.
Všechny lodě prošlý zdárně technickou prohlídkou, posádky jsou zaregistrovány a všichni ještě připravují a kontrolují vše možné, aby byli co nejlépe připraveni k několikadenní plavbě.
Lodě také vyplouvají potrénovat, ověřit zdali je vše připravené tak, jak je třeba.
V 18:00 je schůzka kapitánů s navigátory v kanceláři závodu. Je detailně představena nová trasa, pomocná cílová linie a také kapitány upozorňujeme na povinnost vyhnout se TSS a to ve vzdálenosti minimálně 800m, to je součástí povolení k pořádání regaty kterou nám vydala WSA Stralsund. Upřesňují se detaily trasy, vypadá, že je vše jasné.
Celý den (a už několik dní předtím) sledujeme vývoj počasí, zatím vypadá příznivě, ale domlouváme se, že definitivní rozhodnutí bude vyhlášeno v 8:00 v pondělí ráno, tedy hodinu před startem, na molu přímo u lodí.
Následuje „Oficiální zahájení závodu“, probíhá v místní osvědčené restauraci Steak House, přímo u mariny. Začátek je v 19:00. Přivítali jsme závodníky, promluvil Martin Blagoev a Petr Sládeček, jsou představení všichni kapitáni, ale až na nového kapitána v tomto závodu, Roberta Kubaczku a jeho posádku se všichni důvěrně znají z předchozích ročníků. Je vystavena putovní cena Křišťálový globus mistrů ČANY, zlaté, stříbrné a bronzové medaile. Zahájení probíhá v domácím, kamarádském duchu, tak jak tomu vždy bylo. Pokračujeme společnou večeří.
Následně poměrně zavčas se většina závodníků odebírá do svých lodí ke spánku, v příštích dnech toho určitě moc nenaspí.
17.9. pondělí
Scházíme se v 8:00 na mole a oznamujeme, po předchozí kontrole povětrnostní situace, že se pluje nová trasa. Všichni to přijímají s potěšením. Naloďujeme se na Standovu Eternity a vyplouváme připravit startovní linii. Ta je vytyčena mezi zeleným majákem mariny Kuhlunsborn a lodí Eternity. Postupně vyplouvají všechny závodní lodě, vytahují plachty a manévrují poblíž, západně od startovní linie. Závod je úspěšně odstartován na první pokus a lodi odplouvají směrem k Rujáně. Vzhledem k tomu, že plují na zadoboční až zadní vítr, všichni vytahují „lehké“ prádlo, spinakry, genakry a rychle mizí za obzorem.
Závod tedy úspěšně začal a nyní je vše v rukou závodníků, větru a moře.
Postup lodí po trase můžete sledovat na odkazu: SLEDOVÁNÍ LODÍ
Ze schuzky závodní komise s kapitány
Ceny pro vítěze
Schůzka s kapitány před startem
Vyplouváme se startovací lodí
Závodní lodě před vyplutím
Lodě vytahují plachty.
Hlavní rozhodčí Petr Sladeček sleduje průběh startu (v pozadí Standa Bílek)
Loď Iris Richarda Opěly na startu
Loď Saši Nedvědického
Posádka Mirka Markanta proplová startovní čarou
Odplouvající lodě
Předpověď místního počasí
ČANY LANEX Offshore Cup 2018 - zahájení závodu
- Podrobnosti
- Napsal BLAGOEV Martin
Komentáře vytvořeny pomocí CComment