První místo si posádka Saši Nedvědického bezpečně pohlídala a protnula cílovou pásku navečer krátce po šesté hodině po více jak 56 hodinách plavby a stavu logu 370 námořních mil. Na celkovém pomalejším tempu letošního ročníku se podepsalo dopolední zeslabení větru a nutnost křižování jak při cestě na Bornholm tak i zpět pod genakerem.
Za necelé tři další hodiny pak proplul cílem již za tmy tým kapitána Roberta Kolína, držící rekord na této trati téměř pokořující hranici 40 hodin. Tentokrát strávil na moři o 19 hodin více a nikým neatakován doplul do cíle. Ve zbytku pole se odehrával za stabilního větru v noci lítý boj o poslední zbývající místo na bedně, které nakonec vybojovala nejméně početná posádka Jana Berného, která vsadila na taktiku čistého zaďáku, kdy se jí podařilo využít a udržet největší genaker ve flotile při plavbě na motýla. Jejich rychlost byla dokonce stále o 1 až 2 uzle vyšší oproti zbývajícím dvěma soupeřům, plující klasickým křižováním, navíc po delší dráze. Jan Berný tak protnul cíl více jak dvě hodiny po půlnoci s bezpečným náskokem necelé hodiny na další loď, na které si kapitán Radim Dvořák dojel pro pomyslnou „bramborovou“, pronásledován těsně uzavírajícím kapitánem Vlastíkem Faktorem.
Na mole se pak ještě chvíli probíraly čerstvé dojmy, radost i zklamání z právě proběhlého souboje. Po krátkém odpočinku se posádky sešly v 9 hodin ráno na slavnostním vyhlášení výsledků v zasedací místnosti maríny. Předání putovní trofeje, křišťálového glóbu ČANY tentokrát neprobíhalo tradičně z rukou vítěze loňského ročníku, kapitána Martina Seitla. Ten se letošního ročníku výjimečně nezúčastnil, ale poslal svému nástupci veselý vzkaz, přečtený prezidentem ČANY Martinem Blagoevem.
Loučíme se s dobře naladěnými posádkami a těšíme se, že se zase znovu všichni setkáme v podobné přátelské atmosféře ve stejnou dobu v příštím roce.
Další ročník závodu „ČANY Offshore Cup 2025“ bude odstartován 15. září 2025